کد خبر ۴۷۸۶۹ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
آیت‌الله خاتمی در تجمع بزرگ حوزه‌های علمیه استان قم :

۴ سال بزک کردن چهره آمریکا بس است/ ملت را دوباره به دام اتحادیه اروپا نیندازید

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر قرار باشد اتحادیه اروپا بین ایران و آمریکا قرار گیرد قطعا جانب آمریکا را می گیرد، گفت: ۴ سال بزک کردن چهره آمریکا کافی است؛ این ملت را دوباره به دام اروپا نیندازید ، بحث مذاکرات ثانویه مورد ادعای آمریکا کاملاً باطل و پوچ است چرا که آمریکا بدعهدی و دروغ‌های خود را در همین مسئله برجام به‌خوبی نشان داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در تجمع بزرگ حوزه‌های علمیه استان قم در محکومیت سخنان ترامپ رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب که  در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده ایالات‌متحده در برابر اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با این تجمع انقلابی برای همیشه توسط حوزه‌های علمیه محکوم می‌شود و حوزه‌‌های علمیه با تجمع امروز اعلام می‌دارند که تا آخرین قطره خون با استکبار جهانی مقابله می‌کند.

وی با تأکید بر مهم‌ترین دلایل دشمنی آمریکا با نظام اسلامی ایران افزود: بغض و کینه ایالات‌متحده از برپایی یک حاکمیت دینی در منطقه است که خداوند به‌پاس استقامت مردم به آن‌ها هدیه داده است و مشکل اصلی  آمریکا با ما نیز مسئله هسته‌ای، حقوق و بشر و تروریست نیست چرا که آن‌ها در همه این‌ها سرآمد هستند و مشکل اصلی آن‌ها حاکمیت اسلام است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ظاهر سخنان ترامپ افترا و دروغ بود اما باطن سخنان وی از  غرور، تکبر و طغیان نشأت گرفته بود و مبارزه با طاغوت هدف کلی تمام انبیا بوده و تجمع امروز حوزویان نیز در امتداد راه انبیا الهی است و با استمداد از راه امام راحل با تمام طاغوت‌های دنیا مبارزه خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: جمهوری‌خواه،  دموکرات، کنگره، سنا و حتی اتحادیه اروپا هم، هم‌کفو هستند و قابل‌ اعتماد نیستند و اگر اتحادیه اروپا قرار باشد بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند قطعاً طرف آمریکا را خواهد گرفت و برخی مسئولان سعی نکنند مردم را این بار در دام اتحادیه اروپا بیندازند.

وی تأکید کرد: علت شعارهای مرگ بر آمریکا توسط مردم ایران به خاطر جنایت‌های وحشیانه این کشور در یمن، سوریه، عراق و غیره است و فلسفه مرگ بر دولت‌های ستمکار ریشه‌های قرآنی دارد و شعارهای مرگ بر آمریکا تجلی اصلی مقابله با دشمنان الهی است چرا که یزید و شمر زمان همین دولت آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ در سخنان اخیر چندین مداخله بی‌مورد کرد که باید دقیقاً در جامعه تبیین شود نکته اول توان موشکی ایران بود که دستور الهی است و باید توان و قوه نظامی خود را تا می‌توانیم تقویت کنیم اما ایران هرگز سراغ سلاح اتمی نمی‌رود که آن‌هم صرفاً به خاطر باورهای دینی این ملت است و از امثال آمریکا بیمی ندارد.

امام‌جمعه تهران عنوان کرد: خبرهای خوشنود کننده می‌رسد که اقدامات ایران در برابر تحرکات آمریکا به ثانیه هم نخواهد رسید همچنین ایران پای هر بازرسی را که به مراکز دفاعی و نظامی ایران برسد را خواهد شکست چرا که مراکز نظامی در حکم ناموس یک ملت است و انسان با غیرت اجازه چنین امری را هرگز نمی‌دهد.

آیت‌الله خاتمی با رد ادعای مذاکرات ثانویه توسط ایالات‌متحده آمریکا گفت: بحث مذاکرات ثانویه مورد ادعای آمریکا کاملاً باطل و پوچ است چرا که آمریکا بدعهدی و دروغ‌های خود را در همین مسئله برجام به‌خوبی نشان داده است.

وی  ادامه داد: دیکتاتورترین دولت دنیا، آمریکاست و همین آمریکا حامی اصلی تمام نظام‌های دیکتاتور مانند عربستان است و امروز مصداق واقعی مرگ بر دیکتاتور مرگ بر آمریکاست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سپاه امروز مظهر عزت و افتخار ملت است و به فرموده امام راحل اگر سپاه نبود انقلاب نبود و امروز وفاق ملی در عرصه حمایت از سپاه به وجود آمده که بسیار ارزشمند است و حوزویان از این سربازهای مخلص امام حسین(ع) همواره حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) تأکید کرد: خدا دشمنان ملت ایران را از احمقان قرار داده و فردی مانند ترامپ سبب شده تا تمام ملت ایران با هر سلیقه و مذهبی یک‌صدا طنین مرگ بر آمریکا سر دهند.

وی ادامه داد: به گفته متخصصین روانشناسی آمریکا ترامپ یک بیمار روانی است و ترامپ هم مشتاق است تا او را دیوانه بخوانند که سبب ترس و عدم پیش‌بینی اقدامات او شود اما اگر این گاو دیوانه بخواهد به ایران نزدیک شود ملت ایران شاخ این گاو را خواهد شکست.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: نسخه نجات و پیروزی ملت  فرهنگ عاشورا و شعار هیهات من الذله است و ملت ایران تا فرهنگ عاشورا و رهبری عاشورایی دارد و تا خط امام راحل را دنبال می‌کند هرگز روی ذلت را نخواهد دید و آن‌هایی روی ذلت می‌بینند که راه خود را فرهنگ عاشورا جدا کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com