کد خبر ۴۷۹۰۴ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
امام جمعه قم:

همواره تهدید آمریکا، کشورهای خاورمیانه را با ایران هم‌پیمان کرده است

آیت الله بوشهری گفت: در یادواره شهدا می‌خواهیم بگوییم که ما نیاز به روحیه مقاومت، شهادت‌طلبی داریم و بدانیم و پیام شهدای مدافع این است که ای ملت غافل نباشید زیرا ما هنوز دشمن داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در یادواره شهدای مدافع حرم که با حضور خانواده شهید حججی برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری می‌پرسند که چرا برای شهدا یادواره برگزار می‌کنید؟ در پاسخ باید گفت که هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، می‌خواهیم این فرهنگ را به نسلی انتقال کنیم که به هر دلیلی نتوانسته در کنار شهدا باشند.

روحیه‌ی شهادت طلبی جوانان تهدیدی برای غرب

وی ادامه داد: ما این گونه جلسات را برگزار می‌کنیم که بگوییم ایثار و گذشت را معنا کنیم، عاشقانه سر را در راه خدا دادن را تفسیر کنیم، این روحیه مختص جوانان ایرانی است که اکنون به تهدیدی برای غرب مبدل شده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در مراسم تشیع پیکر محسن حججی همه آمده‌بودند، با هر گرایش و عقیده‌ای و تشیع شهید جججی را با بزرگترین راهپیمایی که در تهران برگزار شده بود، مقایسه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان رشید انقلاب هشت سال در مقابل دشمن مردانه ایستادند، متذکر شد: در دفاع مقدس بخاطر این که به نام شهدا و اسلام انجام شد، حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

آیت الله بوشهری بیان کرد: بوش پدر ایران را تهدید کرد افغانستان در اختیار ایران قرار گرفت، بوش پسر با تهدیدش عراق را به ایران سپرد، اوباما تهدید کرد سوریه به ایران نزدیک تر شد، حال که ترامپ ایران را تهدید کرده است حتما یکی از کشورهای خاورمیانه در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

خون شهدا مسیر آرمان‌های ما را استوار ساخته است

وی با بیات اینکه دشمن همچنان دست از سر ما بر نداشته است، تاکید کرد: امروز دشمن اسلام هراسی و شیعه هراسی بیش از گذشته در حال ترویج است، اما دشمن بداند ایران اسلامی با اتکاء به خون شهدای خود و آرمان‌ها مسیر را استوارتر طی خواهند کرد.

آیت‌الله بوشهری با تاکید به اینکه وقتی در همایش شهدا بسیج، ارتش، سپاه و مردم با خلوص حضور پیدا کرده و می‌گویند ما با اهداف شهدا تجدید بیعت خواهیم کرد، تصریح کرد: یادواره‌ها برای این برگزار می‌شود که روحیه شهادت طلبی و روحیه مقاومت طلبی در بین ما پررنگ تر گردد و ما را با اهداف و آرمان‌های ایشان آشنا سازد.

وظیفه ما اطاعت از دستورات ولی‌فقیه است 

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر کسی خودش را نسبت به یاری امام و رهبر به خواب بزند، دشمن او را بیدار خواهد کرد، در حال حاضر وظیفه ما این است که ولایت و رهبری را تنها نگذاریم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com