کد خبر ۴۷۹۲۰ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱

حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در قم دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم گفت: افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای سیرو از توابع بخش کهک را داشتند دستگیر شدند.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا از قم،  سرهنگ بهروز ایزدی گفت: بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث فرهنگی، سه حفار غیرمجاز در روستای سیرو در استان قم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با حضور در موقعیت فوق و ضمن رعایت شئونات قانونی و اخلاقی با ورود به منزل دو مورد حفاری به عمق ۷ و ۱۵ متر مشاهده کردند. که ضمن اخطار، دو حفار را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: این دو حفار، یکی نفر خانم و یک نفر مرد، غیر بومی و هر دو ساکن تهران بودند، روز بعد از حادثه نیز با دستور مقام قضایی، صاحب خانه که از افراد بومی بود دستگیر شد.

وی افزود: سه متهم دستگیرشده برای انجام اقدامات قانونی و تشکیل پرونده قضایی به کلانتری کهک هدایت شدند.

سرهنگ ایزدی گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جریان اجرای این عملیات و بررسی صحنه جرم، ادوات حفاری شامل ‌بیل، کلنگ و یک دستگاه هیلتی برقی... کشف کردند.

وی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث‌فرهنگی استان، گزارش هرگونه اقدام مشکوک و مشاهده جرائم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های ۳۷۲۱۲۲۸۰ و ۳۷۲۱۳۶۶۰ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن ۱۱۰ ناجا تماس حاصل نمایند.

 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com