کد خبر ۴۷۹۴۳ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۲
33 سال پیش در چنین روزی

طرح ایران برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل

هاشمی در مورد مساله اخراج رژیم اسرائیل از سازمان ملل گفت: برای این که طرح ایران را از سازمان ملل بیرون ببرند تلاش فراوانی کردند حدود 160 رای در سازمان ملل وجود داشت که 80 رای آن برای مسکوت گذاشتن این رای از سوی دانمارک مطرح شد.

رخدادهای 27 مهر 63

چکیده:

هاشمی: ما می خواهیم کار حزب بعث را یکسره بکنیم و کشورهای منطقه باید از این حرکت پند بگیرند.

 

آیت الله جنتی: استکبار کینه توزانه در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

 

دوره دکترای کلیه رشته های دانشگاهی در کشور تشکیل می شود.

 

واشنگتن پست: نیروهای ترکیه 16 کیلومتر در خاک عراق پیشروی کردند.

 

هاشمی: هدف ما یکسره کردن کار صدام است

در چهارمین جمعه از ماه محرم الحرام و سالگرد شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی نماز جمعه تهران با حضور گسترده مردم در دانشگاه تهران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مسائل جنگ گفت: مخاطب سخن من کشورهای منطقه خلیج فارس است چرا که حمله برای ما دارای ماهیت سیاسی است هدف ما گرفتن یک قطعه زمین در خاک عراق نیست. ما حمله ای می خواهیم بکنیم که کار عراق را یک سره کرده و کار حزب بعث را تمام بکنیم.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: کشورهای منطقه باید از این مساله پند بگیرند و دست از حمایت از این مزدور جهانی بردارند تا در کنار ما در امنیت زندگی کنند که در آن صورت ناامنی فقط برای اسرائیل خواهد بود.

آقای هاشمی در مورد مساله اخراج رژیم اسرائیل از سازمان ملل نیز گفت: برای این که طرح ایران را از سازمان ملل بیرون ببرند تلاش فراوانی کردند حدود 160 رای در سازمان ملل وجود داشت که 80 رای آن برای مسکوت گذاشتن این رای از سوی دانمارک مطرح شد و 41 رای مخالف طرح رای دانمارک بود که از طرح ایران به طور قاطعانه حمایت کردند و 22 رای ممتنع بود که بی طرف تلقی می شد و در واقع در کنار آمریکا بودند و حدود 19 کشور بزدلانه از رای گیری خارج شدند.(1)

 

تاکید آیت الله جنتی بر هوشیاری در مقابل توطئه های استکبار

مردم مومن و خداجوی شهر خون و قیام قم نماز جمعه این هفته این شهر را همچون هفته های گذشته در صفوف به هم فشرده به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم در مدرسه امام صادق (ع) این شهر اقامه کردند.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته شهر قم با اشاره به وقایع پس از عاشورا گفت: چون امام چهارم نمی توانستند جلسات و بحث هایی پیرامون معارف و احکام اسلامی داشته باشند از طریق دعا و نیایش رسالت الهی خود را عملی ساختند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به مشکلات و موانعی که امام سجاد در سر راه خود داشتند گفت: از گرفتاری های آن امام بزرگوار وجود علمایی در زمان خلفای اموی بود که اسلام را ملعبه دست خود کرده بودند و این خطر بزرگی برای اسلام بود.

وی افزود: در طول تاریخ و از زمان ائمه(ع) تا کنون چنین افرادی وجود داشته و هستند و استکبار هم با تمام کینه توزی ها و تحریکات موذیانه خود در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه و بلوا بین مسلمانان جهان است که اگر با هوشیاری و عمل انقلابی به آن توجه نشود اسلام معنا و مفهومی نخواهد داشت و اسلام از بین خواهد رفت.(2)

 

تشکیل دوره دکترا در همه رشته های دانشگاهی

آئین نامه تشکیل دوره دکترا برای کلیه رشته های تحصیلی دانشگاهی (غیر از دوره های تخصصی پزشکی) از سوی ستاد انقلاب فرهنگی تصویب و به وزارت فرهنگ و آموزش عالی جهت اجرا ابلاغ شد.

در این آئین نامه قید شده است که دوره دکتری به دو مرحله آموزشی و تدوین رساله تقسیم می شود و مرحله آموزش حداقل سه و نیم سال و حداکثر 6 سال است و تحصیل در طول دوره آموزشی و تدوین رساله تمام وقت است.(3)

 

پیشروی ارتش ترکیه در داخل خاک عراق

روزنامه واشنگتن پست طی گزارشی از انکارا به تحولات نظامی اخیر در مرز ترکیه و عراق اشاره کرده و نوشت: سربازان ترکیه در جستجوی کردها در یک جبهه وسیع وارد خاک عراق شدند. تهاجم سربازان ترکیه علیه اکرادی صورت می گیرد که به تاسیسات نظامی و نیروهای ارتش ترکیه در بخش جنوبی این کشور از اواسط ماه اوت تا کنون حمله می کردند.

بر اساس این گزارش این عملیات نظامی با اسم رمز خورشید دومین هجوم ترکیه به داخل خاک عراق در ظرف یک سال و نیم اخیر است. منابع نظامی اعلام کردند نیروهای ترکیه در جناح هایی به طول 120 کیلومتر و عمق 8 الی 18 کیلومتر در این عملیات شرکت دارند و بیش از 100 مایل (16 کیلومتر) در داخل خاک عراق نفوذ کرده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 28 مهر 63، ص 14
2. جمهوری اسلامی، 28 مهر 63، ص 4
3. کیهان، 28 مهر 63، ص 2
4. اطلاعات، 28 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com