کد خبر ۴۷۹۷۹ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲

اعضای شورای شهر قم از باغ‌موزه دفاع مقدس بازدید کردند

اعضای شورای اسلامی شهر قم با حضور در باغ‌موزه دفاع مقدس در جریان روند اجرایی این طرح فرهنگی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، اعضای شورای شهر قم صبح امروز با حضور در باغ‌موزه دفاع مقدس از نزدیک در جریان پیشرفت و مشکلات این طرح فرهنگی قرار گرفتند.

باغ‌موزه دفاع مقدس باید تبدیل به قطب فرهنگی شهر شود

در این بازدید، رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: اصل موضوع احداث باغ‌موزه در شهر قم  یک ضرورت و نیاز است و برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از راه های مؤثر احداث باغ‌موزه‌هاست.

عبدالله جلالی افزود: حجم وسیع شهادت و مجاهدت‌های شهیدان دفاع مقدس باید برای نسل‌های بعدی حفظ و تثبیت شود که اندیشیده شدن چارچوب‌های دقیق فرهنگی و مهندسی در طراحی و اجرای باغ‌موزه‌ها می‌تواند این فرهنگ را به‌خوبی  حفظ و منتقل کند.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیای باغ‌موزه باید به نحوی باشد که نگاه و کارکرد فرهنگی داشته و به‌عنوان یک‌قطب فرهنگی در شهر شناخته شود. شورا و شهرداری باور دارد که قم نیازمند فضاهای سبز و اماکن فرهنگی است و در این‌ بین تنها چیزی که با اهمیت است، شفاف‌سازی است و در این مورد باید تمام حریم‌ها و نقاط اختلافی  برطرف شود.

پیشرفت 65 درصدی باغ‌موزه دفاع مقدس استان قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز  با اشاره به پیشرفت 65 درصدی فیزیکی پروژه عنوان کرد: اگر اعتبارات در زمان مقرر تأمین و از حیث بودجه‌ای با مشکل خاصی مواجه نشویم، طبق جدول زمان‌بندی پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس استان قم تا پایان سال مالی 96 افتتاح خواهد شد.

سرهنگ احمد حسینی گفت:  فعالیت رسمی کار این پروژه بعد از انجام یک مناقصه در اواخر سال 93 و فرآیندهای قانونی آن، پیمانکار پروژه تعیین و در فروردین 94 آغاز شد که متأسفانه در سال 95 به علت عدم تأمین اعتبار و بدهی کارفرما به پیمانکار پروژه نیمه فعال و با پیگیری‌ها و اقداماتی که صورت گرفت و حمایت‌های دفتر مقام معظم رهبری مجدداً به فعالیت خود ادامه داد.

وی بابیان اینکه استان قم به دلیل وجود حرم ملکوتی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی و پایتخت معنوی جهان تشیع به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: استان قم به دلیل شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور، سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر ایرانی و غیر ایرانی است، ازاین‌رو توجه و حمایت از این پروژه فرهنگی بزرگ و تأثیرگذار یک نیاز ضروری است، که طالب حمایت همه‌جانبه مردم و مسئولان استان و بلکه کشوری خواهد بود.

باغ‌موزه انقلاب و دفاع مقدس ازجمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قم است، بنای اصلی باغ‌موزه دفاع مقدس قم در مساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع و درمجموع در محوطه‌ای به مساحتی حدود 30 هکتار پیش‌بینی‌شده که بنا به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده قرار است نیازمندی‌های مردم و زائران مانند فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی را در برگیرد.

 پیوند حس شهادت طلبی با روحیه استقلال طلبی مهمترین دستاورد انقلاب بود

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولی در بین ملت‌های اسلامی به وجود آمد که مهمترین آن حس شهادت طلبی بود که با روحیه استقلال طلبی پیوند خورده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌محمد آتش‌زر تأکید کرد: موزه دفاع مقدس یکی از راه‌های مؤثر در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است چراکه یکی از آثار بابرکت ایجاد موزه ثبت و حفظ این آثار ماندگار و بی‌نظیر رزمندگانی است که امروز هراس به دل دشمنان انداخته است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com