کد خبر ۴۸۰۴۵ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸

توسعه آموزش های مهارتی گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/آموزش مهارت ها به 12 هزار تن در قم

قم - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: توسعه آموزش های مهارتی گامی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

احمد عطارنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: منویات رهبر فرزانه انقلاب باید سرلوحه تمامی برنامه ریزی ها قرار بگیرد که توجه ویژه به آموزش های فنی و حرفه ای و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و احیای ارزش واقعی کار در جامعه است.
وی ادامه داد: توجه به ماهیت آموزش های فنی و حرفه ای که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت ها می شود، نقش به سزایی در کاهش نرخ بیکاری نیز دارد، ضمن این که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس آمار های موجود سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای این استان را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل فنی و حرفه ای قم، توانمند سازی افراد، ارائه آموزش های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی را مهمترین رسالت این اداره کل برشمرد و گفت: یکی از خصوصیت های این آموزش ها، نوعی پرورش «کارآفرین» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.
وی با اشاره به این که یک میلیون و 988 هزار نفرساعت آموزش های مهارتی در 6 ماه نخست سال جاری در قم ارائه شد اظهار داشت: این تعداد آموزش برای 12 هزار و 177 تن در 2 بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این استان ارائه شد که از این تعداد 6 هزار و 307 تن را بانوان تشکیل می دهند.
وی افزود: این آموزش‌ ها در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه شده است.
عطار نیا با بیان این که همه قشرهای مردم می توانند از این آموزش ها بهره مند شوند گفت: 6 هزار و 700 تن در پادگان ها، ندامتگاه، اصناف، دانشگاه ها، روستاها و آموزش های ثابت در مراکز هشت گانه آموزشی و پنج هزار و 477 تن در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای قم آموزش ها را دریافت کردند.
206 آموزشگاه خصوصی دارای مجوز در استان قم فعال است.
وی با تاکید بر این که آموزش های بخش خصوصی در 120 حرفه آموزشی ارائه می شود گفت: این رشته ها شامل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی و بهداشت، ایمنی و سایر موارد است.
مدیرکل فنی و حرفه ای قم، به تحقق بیش از صددرصدی تعهدهای این اداره کل اشاره کرد و گفت: در 6 ماه نخست سال، اهداف اقتصاد مقاومتی و مدیریت بهینه هزینه ها با تلاش مضاعف همکاران فعال در بخش خصوصی و دولتی محقق شده است که امیدواریم شاهد ارتقای فعالیت ها تا پایان سال باشیم.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com