کد خبر ۴۸۰۸۲ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
مدیرکل بهزیستی استان قم؛

40 درصد مهدهای قرآنی در استان قم غیرقانونی هستند

سلیقه گفت: هنوز اقدامات لازم برای پلمب مهدهای غیرمجاز در استان قم صورت نگرفته است، همچنین فضای فیزیکی مهدها باید استاندارد باشد تا برای کودکان مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛رضا سلیقه ،مدیرکل بهزیستی استان قم،با اشاره به معلولین ضایعه نخاعی در استان قم اظهار کرد: حدود 400 معلول ضایعه نخاعی در استان داریم و هر سال تعداد معلولین ضایعه نخاعی در قم افزایش پیدا می‌کند، می‌توانیم با رعایت ایمنی و بهبود کیفیت راه‌ها در استان، از افزایش تعداد این معلولین جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: 40 درصد مهدهای قرآنی در استان قم غیرقانونی هستند و در بسیاری از این مهدها آموزش‌های مناسب ارائه نمی‌شود، هنوز اقدامات لازم برای پلمب مهدهای غیرمجاز در استان قم صورت نگرفته است، همچنین فضای فیزیکی مهدها باید استاندارد باشد تا برای کودکان مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: افرادی که به دنبال تاسیس مرکز مشاوره در استان هستند، باید مدرک تحصیلی ارشد مرتبط داشته باشند و برای صدور مجوز مراکز مشاوره در قم سختگیر هستیم تا در آینده مشکلی به وجود نیاید، همچنین هیچ گونه نظارتی بر مراکز بازی در استان قم نداریم.

سلیقه در پایان با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در خصوص معلولین خاطرنشان کرد: به دنبال تشویق معلولین به حضور در جامعه هستیم، باید با فرهنگ سازی و اقدامات عمرانی، زمینه تردد راحت نابینایان در سطح شهرهای کشور فراهم شود، نابینایان به راحتی نمی‌توانند در سطح شهرها تردد داشته باشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com