کد خبر ۴۸۰۹۹ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه قم:

آمریکا قابل اعتماد نیست؛ دولتمردان قاطعانه در برابر حرف زور بایستند

رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه قم با اشاره به اینکه امریکا قابل اعتماد نیست حتی اگر با او دست دهیم، گفت: دولتمردان قاطعانه در برابر حرف زور آمریکا بایستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید فراهانی فرد در گفتگو با قم فردا با اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و سپاه، اظهار داشت: این نوع مسائل بعد از انقلاب اسلامی مسئله جدیدی نیست.

وی ادامه داد:اولین حرکت ایران علیه آمریکا بعد از انقلاب اسلامی تسخیر لانه جاسوسی بود که در این مسئله آمریکا بفهمید که اگر این نظام اسلامی پا بگیرد برای آنها خطرناک خواهد بود به همین دلیل تحریم ها، کودتا و... را علیه ایران راه اندازی کرد.

رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه قم با اشاره به جنگ تحمیلی که هشت سال طول کشید ، گفت: در این جنگ هم آمریکا در پشت پرده قرار داشت و اهداف خود را از طریق صدام دنبال می کرد که همه این اقدامات در راستای این بود که نگذارند این نظام اسلامی پا بگیرد.

وی بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز این نظام به درختی تنومند تبدیل شده است که شاخه های آن در نقاط مختلف جهان گسترش پیدا کرده است و در حال حاضر ثمرات آن را می بینیم، علیرغم اینکه امریکا در عراق می خواست حضور پیدا کند اما به ضرر او تمام شد و ایران امروز حضور کامل دارد و در بحث سوریه، یمن و... هم این گونه است.

فراهانی با اشاره به اینکه آمریکا از مباحث نظامی نتیجه نگرفت و به سراغ مسائل اقتصادی رفت، عنوان داشت: در این مسائل هم متاسفانه برای آمریکا از داخل پالس هایی فرستاده شده که این نوع مسائل در مسائل اقتصادی که تبلور آنها در تحریم بود می تواند جواب دهد و آنها هم در این مسئله بیشتر اصرار کردند.

وی اضافه کرد:آمریکا با این مسئله و حمایت هایی که از داخل می شدند بر روی بحث تحریم ها بیشتر متمرکز شدند البته با تدبیر مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید ملی که با حمایت مردم انجام شد به نوعی بازهم برنامه آنها را برهم زد.

امریکا قابل اعتماد نیست حتی اگر با او دست دهیم

این کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی با اشاره به مسئله برجام، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می فرماید که یهود و نصارا به تو ایمان نمی آورد مگر اینکه مرید آنها شوی و از آنها تعبعیت کنی؛آمریکا این گونه نیست که بعضی ها فکر کنند اگر با او دست دادیم دیگر رفیقم شدیم.

وی عنوان داشت: اگر برجام انجام نمی گرفت شاید بعضی از مردم فکر می کردند که اگر برجام صورت می گرفت مشکلات ما حل می شد  و در سطح جهانی هم همین طور که ممکن بود ایران را کشوری تلقی کنند که حاضر نیست با دنیا رابطه داشته باشد و این شائبه ها به وجود می آمد.

فراهانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که من به این ها خوشبین نیستم، افزود: امروز مردم هم فهمیدند آمریکا به پیمان و عهد خود پایبند نیست البته این سیستم استکبار است که با نظام جمهوری اسلامی بجنگد و این گونه هم نیست که به دولت های بعدی امید داشته باشیم.

 وی تصریح کرد: امروز باید مسئولان و دولتمردان ما در مقابل این تاکتیک هایی که دشمن انجام می دهد محکم و قوی بایستند و بدانند که اگر یک قدم عقب نشینی کنند دشمن چند قدم جلو می آید اما اگر قدرتمند جلوی او بایستند او چندین قدم عقب خواهد رفت.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه قم گفت: اگر اتحاد و انسجام در بین مردم، مسئولین و نخبگان جامعه وجود داشته باشد که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست حتما موفق خواهیم بود و این را تجربه در گذشته مشخص کرده است.

مسئولان و دولتمردان قدرتمندانه در مقابل دشمن بایستند

وی در ادامه بیان داشت: امروز باید اقتصاد کشور را بر اساس آموزه های دینی شکل دهیم و به اقتصاد مقاومتی بیشتر توجه کنیم، روی پای خودمان بایستیم و به تولید داخل اهمیت دهیم و از واردات دست برداریم.

استاد دانشگاه و حوزه ادامه داد: بهترین مسئله ای که می تواند دشمن را شکست دهد جهاد اقتصادی می باشد که رهبر معظم انقلاب هم روی این مسئله بسیار تاکید دارند

 

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com