کد خبر ۴۸۱۱۳ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰

فردا، بزرگترین سفره حضرت رقیه در 150 شهر جهان

امسال این سفره در بین الحرمین در کربلای معلی، مدینه منوره، مشهد مقدس، قم، کاظمین، نجف اشرف، سامرا، و هم چنین در استرالیا، دانمارک و... نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها بزرگترین کنگره سفره حضرت رقیه در بیش از 150 شهر ایران و جهان فردا برگزار می شود.

حیدر منیری دبیر این کنگره در این باره گفت: به لطف خدا و با هماهنگی های بعمل آمده، امسال در روز دوم آبان ماه قرار است در بیش از 150 شهر ایران و جهان و به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان ارواحنا فداه این سفره را برقرار خواهیم داشت. و در برخی شهرهای اروپایی نیز برای نخستین بار این مراسم را برگزار خواهیم کرد.

منیری با اشاره به سابقه این مراسم گفت: این سفره از 5 سال پیش و با برگزاری این مراسم در شهر مقدس قم آغاز شد. بعد از آن نیز در سال 93 در سه شهر قم، آمل و کربلا این مراسم برگزار شد و این روند ادامه یافت تا امسال که انشالله در قریب به 150 شهر شاهد برگزاری این سفره خواهیم بود.

دبیر مجمع خادمان حضرت رقیه سلام الله علیها ادامه داد: امسال این سفره در بین الحرمین در کربلای معلی، مدینه منوره، مشهد مقدس، قم، کاظمین، نجف اشرف، سامرا، و هم چنین در استرالیا، دانمارک و... نیز برگزار خواهد شد. ضمن آن که این نکته حائز توجه است که این مراسم در بهترین مناظق شهرهای اروپایی برگزار می شود، به طور مثال فردا سفره حضرت رقیه در میدان شهرداری شهر کپنهاگ که جزو مناطق مرکزی پایتخت دانمارک است برگزار خواهد شد.

منیری با اشاره به برگزاری این مراسم در شهر مدینه گفت: با توجه به حکومت سعودی و تفکرات تکفیری سلفی سعودی ها، بسیاری تصور می کردند که برگزاری این مراسم در مدینه تمری محال است. ولی خدای متعال لطف کرد و ماموران سعودی شمعدانی هایی که برای سفره حضرت در بار خود قرار داده بودیم با قلیان اشتباه گرفتند و از ورود آن به مدینه ممانعت نکردند. بعد از ورود نیز با همکاری با فرزند شیخ الامری که جزو بزرگان شیعیان مدینه هستند این سفره را در شهر مدینه و در مسجد الامری برگزار کردیم. البته آن اوایل دوستان مان برگزاری این مراسم در بین الحرمین را هم مخال می دانستند ولی به لطف سیدالشدها امسال چهارمین سالی است که این اتفاق در قلب بین الحرمین می افتد.

دبیر مجمع خادمان حضرت رقیه سلام الله علیها در رابطه با جزئیات برنامه امسال در ایران نیز گفت: در مراسم امسال در شهرهای ایران نیز در اجرای مراسم چهره های مذهبی شاخصی حضور دارند که به طور مثال می توان به اجرای برنامه در تهران توسط رسالت بوذری و حاج حیدر خمسه، اجرای برنامه در حرم امام رضا توسط سید کاظم احمدزاده و حاج احمد واعظی و اجرای برنامه در شهر مقدس قم توسط حسن سلطانی اشاره کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com