کد خبر ۴۸۱۳۴ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷
در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر مطرح شد

جمع‌آوری 7200 نفر از خرده‌فروشان و معتادین در استان قم

رئیس پلیس مواد مخدر استان قم از جمع‌آوری و ساماندهی 7200 نفر از خرده‌فروشان و معتادین در استان قم طی 7 ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم طی سخنانی وحدت رویه مسئولان در راستای مقابله با مواد مخدر را خواستار شد.

صادقی ارائه  آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را مورد تأکید قرار داد و افزود: بایستی به صحت گزارشات عملکرد قابل‌ارائه در جلسات شورا توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه محیط مدارس را بستر مناسبی برای آگاهی بخشی جهت کاهش اعتیاد به مواد مخدر دانست و تصریح کرد: بایستی از ظرفیت‌های مدارس جهت تحقق اهداف شورای هماهنگی مواد مخدر استان استفاده شود.

وی مانایی درمان اعتیاد به مواد مخدر را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و عمل‌گرایی دانست و گفت: توجه به کانون خانواده و ارائه‌ی آموزش‌های لازم به خانواده‌های معتادین بهبودیافته در این راستا باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم همچنین با اشاره به اهمیت نظارت بر عطاری‌های استان در راستای کنترل ارائه داروهای گیاهی خاطرنشان کرد: تشکیل اتحادیه‌ی عطاری‌های استان قم جهت تحقق این مهم در اولویت قرار بگیرد.

سرهنگ بلفکه رئیس پلیس مواد مخدر استان قم نیز در این جلسه با اشاره به آمار معتادین مواد مخدر در استان قم گفت: 7200 نفر از خرده‌فروشان و معتادین در استان قم طی 7 ماهه‌ی گذشته جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به تمایلات مصرف معتادین مواد مخدر افزود: طبق آمار 5 ساله کاهش 1000 نفری مصرف مواد مخدر شیشه را داشته‌ایم.

در این جلسه گزارش‌هایی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در رابطه با آمار معتادین به مواد مخدر، پیشگیری و درمان، تشکیل اتحادیه عطاری‌ها و اقدامات فرهنگی تبلیغی ارائه شد.

کاهش 5 درصدی آمار معتادین، افزایش 5 درصدی خدمات درمانی، افزایش خدمات سلامت روان اجتماعی،افزایش 10 درصدی مانایی درمان، کاهش 5 درصدی مرگ ناشی از اعتیاد ازجمله مصوبات این جلسه بودند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com