کد خبر ۴۸۱۷۷ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرد؛

آمار اشتغال در استان قم واقعی اعلام شود

قم - معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواستار ارائه آمار واقع‌بینانه در عرصه اشتغال در استان قم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، سعید شیرکوند ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با اشاره به مطرح شدن موضوع اشتغال در کشور اظهار کرد: مسئول گزارش مربوط به اشتغال وزارت رفاه است که باید این موضوع را پیگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت اتقان آمارها در برنامه‌ریزی اقتصادی افزود: در کشورمان مسئله آمار را مقداری مورد توجه قرار نمی‌دهیم و از یک زمانی هم اوضاع ما بدتر شد و آشفتگی در تولید آمار صورت گرفت.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به ضعف بنیادین دستگاه‌های کشور در عرصه ارائه آمار تصریح کرد: آن‌قدر گاهی اعداد را دستکاری می‌کنیم که از انتفاع خارج شده و بود و نبودش فرقی نمی‌کند.

وی با اشاره به ارائه اشغال ایجاد شده در سال ۹۵ از سوی مدیرکل کار و امور اجتماعی استان قم گفت: باید این آمارها به صورت دقیق ارائه شود. اینکه عملکرد هفت ماهه امسال ما حدود ۵۰ درصد سال گذشته شده است نشان می‌دهد یا آمار سال گذشته مشکلی دارد یا پیش‌بینی‌ها واقعی صورت نگرفته است.

شیرکوند با اشاره به آمار اشتغال سال ۹۵، پیش‌بینی اشتغال ۹۶ و هفت ماهه نخست امسال اظهار کرد: این آمارها با هم نمی‌خواند و ممکن است در هر سه مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی افزود: باید واقعاً یک بار بیاییم و اعداد و ارقام را درست کنیم و واقعیت را بگوییم چراکه این کار برای خودمان بهتر است.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مدیران استان قم خواست نحوه آماردهی در زمینه اشتغال را تغییر دهند و شهر قم را به یک پایلوت ارائه آمار صحیح در کشور تبدیل کنند.

وی گفت: باید از تمام کشور بخواهیم آمارها را دقیق ارائه دهند چرا که حاصل این آمارها باید در خیابان و در چشم مردم دیده شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com