کد خبر ۴۸۱۸۲ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

افزایش 21 درصدی صادرات ‌قم؛ "پلاستیک" بیشترین سهم را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ارزش صادرات استان قم در یک سال گذشته 21 درصد رشد داشته و در 6 ماه نخست امسال نیز حدود 68 هزار تن کالا به خارج از کشور صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، احمد ذاکری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  قم به بررسی آمار صادرات استان قم پرداخت و اظهار داشت: ارزش صادرات استان قم در یک سال گذشته 21 درصد رشد داشته و در 6 ماه نخست امسال نیز استان قم حدود 68 هزار تن کالا به خارج از کشور صادر کرده است.

وی بابیان این موضوع که صنایع پلاستیک بیشترین سهم در صادرات استان را دارد، افزود: بعد از صنایع پلاستیک، کفش و فرش بیشترین سهم را در صادرات استان داشته و عدد حقیقی صادرات استان قم حدود 200 میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با گلایه از روند پرداخت تسهیلات به صنایع و واحدهای تولیدی تصریح کرد: از 193 واحد متقاضی دریافت تسهیلات تنها 13 مورد موفق به دریافت آن شده‌اند و بانک‌ها با سود تسهیلات 18 درصد هم هنوز با واحدهای تولیدی همکاری نمی‌کنند.

وی با ابراز تأسف از عدم همکاری بانک‌ها و سود 18 درصدی تسهیلات خاطرنشان کرد: استان قم ازنظر پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی رتبه 16 را در کشور دارد که لازم است در عملکرد بانک‌ها تجدیدنظر شود.

ذاکری آخرین ثبت شغلی در استان قم  را 4069 نفر اعلام کرد و گفت:  در بازرسی که از 100واحد  صنعتی صورت گرفته برای 385 نفر شغل ایجادشده است که باید  در 6 ماه دوم سال این روند سرعت بگیرد.

وی با اشاره به مزایای ریل راه‌آهن گمرک و منطقه ویژه سلفچگان تأکید کرد: با توجه به ابلاغیه وزارتخانه برای جانمایی صنایع بزرگ بالای یک‌میلیون تن در مجاورت راه‌آهن و مصوبه اقتصاد مقاومتی در اتصال گمرک قم به ریل سراسری کشوری باید به ظرفیت ریلی توجه بیشتری داشته باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com