کد خبر ۴۸۱۸۵ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۷
مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن ایران:

قطار قم به کربلا راه‌اندازی می‌شود/ کاهش تاخیر از مبدا قطارهای مسافربری در ایران به 44 ثانیه

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن ایران با بیان اینکه تاخیر از مبدا قطارهای مسافربری در ایران به 44 ثانیه رسیده است، گفت: این تاخیرها در راه آهن زنجان به 39 ثانیه تاخیر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی‌منش ظهر امروز در مراسم افتتاحیه قطار 5 ستاره فدک زنجان که در راه‌آهن زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امید است این اتفاق خوب همچنان ادامه داشته و شاهد ورود قطارهای خوب به زنجان باشیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان به نام شور حسینی معروف است، گفت: بر همین اساس این مردم لایق خدمت هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن ایران با بیان اینکه سیاست راه‌آهن ارائه خدمات بیشتر در حوزه بار و مسافر است، افزود: افزایش رضایت‌مندی در گرو ارائه خدمات است.

کاظمی‌منش با بیان اینکه از چند سال گذشته راه‌آهن راه‌اندازی قطارهای پنج ستاره را در دستور کار داشته است، تصریح کرد: پنج استان از این خط راه‌آهن و مزایای آن بهرمند بودند که با پیگیری انجام شده از سوی راه‌آهن زنجان، این خط در استان زنجان هم راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در آینده سه استان دیگر هم از مزایای قطار 5 ستاره فدک بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: همه قطارها به مقصدهای زیارتی مشهد، شیراز و قم حرکت می‌کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن ایران با بیان اینکه 350 واگن فرسوده در یک سال گذشته از رده خارج شده است، تصریح کرد: در تلاشیم تا واگن فرسوده با واگن نو و بازسازی شده جایگزین شوند. 

کاظمی‌منش با اشاره به اینکه سال گذشته یک ریل باس جدید در مسیر زنجان به تهران جایگزین شد که مردم از آن رضایت دارند، اضافه کرد: همچنین امسال یک قطار جدید با کیفیت در مسیر زنجان به تهران اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاخیر از مبدا قطارهای مسافربری در ایران به 44 ثانیه رسیده است، گفت: این تاخیرها در راه آهن زنجان به 39 ثانیه تاخیر رسیده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن ایران با بیان اینکه سرعت قطارها در مسیر تهران به مشهد به 140 کیلومتر رسیده است، ابراز کرد: قطارهای پر سرعت در این مسیر اضافه می‌شود. 

کاظمی‌منش با اشاره به اینکه قطار گردشگری برای جشنواره آش در زنجان و همچنین دیگر مناطق ایران اضافه شده است، اظهار کرد: در تلاش هستیم با کمک دفاتر خدمات مسافرتی خط ثابت گردشگری تهران به زنجان راه‌اندازی شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن ایران با تاکید بر اینکه هر کسی در راه آهن سرمایه‌گذاری کند از مزایای طرح گردشگری بهره‌مند خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، اعطای مزایای سرمایه‌گذاری به مثابه سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است. 

وی در پایان از راه‌اندازی قطار قم به کربلا خبر داد و گفت: این قطار هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com