کد خبر ۴۸۲۲۰ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
آیت الله نوری همدانی:

عاملان جنایت میانمار ایران را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می کنند

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: کسانی که خود عامل کشتار مردم و جنایت در میانمار هستند، با استفاده از رسانه های خود ایران را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، بیان کرد: مدعیان حقوق بشر ایران را متهم می کنند که چرا عاملان اصلی توزیع مواد مخدر را اعدام می کند و پیرامون این مساله بزرگ نمایی می کنند، در حالی که خودشان در میانمار و سایر نقاط جهان هر لحظه در حال فتنه انگیزی و کشتن بی گناهان هستند.
وی با اشاره به این که در مساله میانمار همه مسلمانان مسئول هستند، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه، هر کجا ظلم و فقری باشد باید همه مسلمانان برای حل آن تلاش کنند.
وی با بیان این که مومنان در برابر یکدیگر حقوق زیادی دارند، ادامه داد: باید در برابر ظالمان ایستاد و مردم مظلوم میانمار را از جنایتی که در آن گرفتار شدند نجات داد.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، شماری از آنها کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به نقش موثر عالمان در برابر ظلم، گفت: خداوند متعال از عالمان پیمان گرفته است که با ظالمان مبارزه کنند و در برابر ستم بر مظلومان ساکت نباشند.
وی بیان کرد: اگر در جامعه ای ظلم، فقر و جهل نباشد آن جامعه به سمت سعادت حرکت می کند؛ همچنین اگر مردم حقوق یکدیگر را بشناسند و به آن عمل کنند، وضعیت جامعه از حالت کنونی خارج می شود.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com