کد خبر ۴۸۲۲۳ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
مدیرکل پزشکی قانونی قم:

آمار سقط درمانی در قم بسیار اندک است

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم گفت: آمار سقط درمانی در استان قم بسیار پایین است و مجوز سقط‌جنین تنها در موارد خاص داده می‌شود.

حمید صدیقی آخا در حاشیه ششمین همایش سراسری طب و قضا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: این همایش به‌منظور تعامل بیشتر دستگاه قضا با پزشکی قانون در حال برگزاری است که هدف کلی آن رفع آسیب‌ها و چالش‌های موجود است.

مدیر اجرایی همایش طب و قضا تصریح کرد: در این همایش به دنبال یک وحدت رویه هستیم تا بتوانیم چالش‌هایی که امروزه بر سر راه پزشک قانونی وجود داشته را با کمک از علم فقه و قانون برطرف کنیم.

مدیرکل پزشک قانونی استان قم با اشاره به موضوع سقط درمانی، افزود: موضوع سقط درمانی یکی از موضوعاتی است که در این مراسم موردبررسی قرار می‌گیرد  که در پزشکی قانونی با توجه به مسئله حرج برای مادران مجوز صادر می‌شود.

وی در مورد حرج توضیح داد: این موضوع شامل مادران و یا جنینی می‌شود که با به دنیا آمدن آن تهدید برای جنین به وجود خواهد آمد، برای مثال اگرجنینی دو دست نداشته باشد شامل حرج شده و مجوز سقط‌جنین صادر می‌شود، اما اگر یک انگشت نداشته باشد مجوز سقط داده نمی‌شود.

صدیقی آخا در مورد آمار استان قم درباره سقط درمانی، بیان کرد: در استان قم آمار بسیار بالایی در مورد سقط درمانی وجود ندارد و تعداد اندکی برای این موضوع به پزشک قانونی جهت رفع آن مراجعه می‌کنند.

وی درباره فعالیت مراکز غیرمجاز سقط‌جنین، بیان کرد: پزشکی قانونی قدرت برخورد و یا بازرسی از این اماکن را ندارد، برخورد با اماکن غیرمجاز و یا به‌اصطلاح زیرزمینی بر عهده ضابطان قضایی خواهد بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com