کد خبر ۴۸۲۴۶ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵
معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش‌وپرورش در قم:

21 درصد دانش آموزان ایرانی اضافه‌وزن دارند؛ وجود 780 طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بر اساس تحقیقات حدود 21 درصد دانش آموزان اضافه‌وزن و چاقی دارند که باید با سیاست‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت روند چاقی در دانش آموزان را متوقف کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی درس تربیت‌بدنی سراسر کشور که در سالن اجتماعات خانه معلم شهر قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت رشته تربیت‌بدنی و تغییر نگرش معلمان به این درس اظهار داشت: باید در یک اقدام جهادی تمام معلمان مقطع ابتدایی از اطلاعات لازم در این رشته برخوردار شوند.

وی بالا رفتن سطح علمی معلمان در این رشته را عامل فعال شدن این درس در مدارس ابتدایی دانست و افزود: پس از منع حضور دبیران درس تربیت‌بدنی در مدارس ابتدایی باید به این معلمان انگیزه شرکت در درس تربیت‌بدنی را داده و با آگاهی از تأثیر فعالیت‌های ورزشی در سلامت جسم و روح آن‌ها زمینه‌های لازم برای فعال شدن رشته تربیت‌بدنی را ایجاد کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: برای مشخص شدن سطح علمی معلمان در رشته تربیت‌بدنی نیازمند  بانک اطلاعات این رشته در کل کشور هستیم تا بدانیم هر معلم چه دوره‌هایی را گذرانده یا نیازمند چه دوره‌هایی است.

وی با تأکید بر شیوه‌های خلاقانه در تدریس این رشته گفت: اعضای گروه‌های آموزشی باید اطلاعات آموزشی لازم، درست و به‌روز را به معلمان تربیت‌بدنی بدهند و انتقال تجربیات و ارائه آموزش‌ها از طریق کانال گروه‌های آموزشی به معلمان انجام گیرد.

حمیدی از اختصاصی شدن درآمد سالن‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش برای تأمین هزینه‌های طرح‌های تربیت‌بدنی خبر داد و افزود: همچنین ردیف این معاونت در سال 95 بااعتبار 100 میلیارد تومان مستقل شد و حکمی را در برنامه ششم توسعه در خصوص اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش‌افزوده به بخش تربیت‌بدنی مدارس گرفتیم و اعتباراتی در حدود 200 میلیارد تومان در این زمینه سهم این بخش است.

وی در ادامه به مالیات در خرده‌فروشی سیگار و سهم مدارس از این درآمد دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 780 طرح نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد که امیدوارم 120 طرح نیمه‌تمام آن در امسال به بهره‌برداری رسیده تا دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش  با ابراز نگرانی از اضافه‌وزن دانش آموزان در ایران گفت: بر اساس تحقیقات حدود 21 درصد دانش آموزان اضافه‌وزن و چاقی دارند که باسیاست‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در جهت حرکت به سمت مدرسه محوری، کیفیت محوری، تعمیم و همگانی کردن ورزش، برنامه محوری، علمی و تخصصی کردن  روند چاقی در دانش آموزان را متوقف کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com