کد خبر ۴۸۳۵۹ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
امام جمعه قم:

موکب های اربعین خود را سفیران نظام اسلامی بدانند

از سراسر ایران اسلامی موکب‌های زیادی در ایام اربعین، به زائران سیدالشهدا، خدمت رسانی می‌کنند، ولی این‌ها باید با هم ارتباط و هم افزایی داشته باشند و خود را سفیران نظام اسلامی بدانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت امنای موکب اهالی قم المقدسه در سالن محراب حرم مطهر اظهار کرد: آنچه زیبنده مراسم با شکوه اربعین حسینی است، اخلاص در عمل است که باید آن را در خود ایجاد کرده و ارتقاء دهیم.وی با بیان اینکه خداوند دوست دارد همه کارها با اخلاص انجام گیرد، گفت: واقعه کربلا و حماسه اباعبدالله الحسین(ع) به این دلیل اثرگذار و ماندگار شد که این امام همام، اهل بیت و یارانشان، بر اساس عالی ترین درجات اخلاص این حادثه را رقم زدند و خداوند نیز بهترین عنایت‌ها و برکات را بر آن شامل کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت مراسم با شکوه اربعین در آیین‌های عزادرای امام حسین(ع) گفت: عزاداری اربعین حسینی جایگاه ویژه‌ای در میان اهل بیت دارد، از این رو توصیه‌های زیادی درباره آن شده، تا جایی که از نشانه‌های ایمان ذکر شده است.

وی افزود: حماسه کربلای امام حسین(ع)، بدون هر گونه حاشیه و زائدی انجام شد و هیچ کس هم نتوانست برای آن حاشیه‌ای ایجاد کند، تلاش اهل بیت نیز اینگونه بود. درباره بانوی بزرگی چون حضرت زینب(س) که دوران زندگی اجتماعیشان از سن چهارسالگی و با خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها آغاز شد، پس از واقعه عاشورا و ورود کاروان اسرا به مدینه، مطلب تاریخی زیادی وجود ندارد، شاید این بانو می‌خواستند داستان کربلا حاشیه ای پیدا نکند.

آیت الله سعیدی در ادامه خطاب به خادمان مواکب ایرانی اربعین حسینی گفت: درست است که از سراسر ایران اسلامی موکب‌های زیادی در ایام اربعین، به زائران سیدالشهدا، خدمت رسانی می‌کنند، ولی این‌ها باید با هم ارتباط و هم افزایی داشته باشند و خود را سفیران نظام اسلامی بدانند.

وی با تأکید بر اینکه خادمان و زائران ایرانی باید حرمت کشور میزبان را حفظ کنند، تصریح کرد: در اربعین حسینی، سفره بزرگی مملو از خیرات و برکات وجود دارد که با بهره جستن از این فرصت، می‌تواند ذخیره ای برای آخرت فراهم کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com