کد خبر ۴۸۳۷۲ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۱
دبیر قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی استان قم:

برخی جریان‌های سیاسی تضعیف روحیه استکبارستیزی مردم را دنبال می‌کنند

دبیر قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی قم گفت: تا زمانی که آمریکا ما را از ارزش‌های انقلابی فاصله نیاندازند کوتاه نمی‌آیند و برخی جریان‌های سیاسی غالب می‌خواهند ما را به عقب برانند، باید مقابل این تفکر ایستاد تا روحیه استکبارستیزی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حسین بهداروند ظهر امروز در نشست خبری که با حضور دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قم با عنوان "استکبارستیزی، مقدمه پیشرفت" در دفتر خبرگزاری تسنیم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه استکبارستیزی که مقدمه پیشرفت است، اظهار داشت: استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی برخاسته از تفکر دینی و باور ناب امام راحل است، ایشان می‌فرمودند هر جایی که مبارزه بهتر صورت بگیرد من آنجا خواهم بود، باید دید دشمنان و جهان خواران تا چه مرزی استقلال و مرز آزادی ما را قبول می‌کنند به گفته قرآن کریم آن‌ها هرگز دست از مقابله برنمی‌دارند مگر آنکه شما را از دینتان برگردانند.

وی افزود: تا زمانی که آمریکا ما را از ارزش‌های انقلابی فاصله نیاندازند کوتاه نمی‌آیند و برخی جریان‌های سیاسی غالب می‌خواهند ما را به عقب برانند، باید مقابل این تفکر ایستاد تا روحیه استکبارستیزی داشته باشیم.

دبیر قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: در آیات قرآن تصریح‌شده است اگر بخواهیم خداوند را یاری کنیم حتماً خداوند شما را یاری خواهد کرد، برخی می‌گویند تا کی می‌خواهید شعار "مرگ بر آمریکا" بگویید این‌ها نشان‌دهنده آن است که به دنبال ساختن امام تقلبی هستند در حالی که در اندیشه‌های امام راحل استکبارستیزی از شأن مشخص برخوردار است.

بهداروند بیان کرد: وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این‌گونه محکم می‌ایستد و دانشمندان هسته‌ای حتماً این روحیه را داشته‌اند و به صنعت دفاعی رسیده‌اند، این به معنای این است که استکبارستیزی مقدمه پیشرفت است.

به گفته وی هر چه استکبارستیزی را فراموش کنیم هیچ گشایش اقتصادی انجام نخواهد گرفت.

در ادامه جلسه، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم قم با تأکید بر اینکه استکبارستیزی مقدمه پیشرفت است، اظهار داشت: امام راحل در صحیفه سجادیه طی سخنرانی که در جمع دانشجویان مدرسه عالی مفید داشتند مصداق اتَم استکبار را آمریکا و اسرائیل بیان کرده است.

حجت‌الاسلام محمدهادی سمتی افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمایند اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم، اسم غرب را باید کنار بگذاریم چراکه غرب چیز مفیدی به ما نمی‌دهد، و آنچه در اختیار ما قرار داده‌اند مفید نبوده و دانشگاه‌ها باید استقلال فکری داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم قم با بیان اینکه پایه و زیربنای اصلی استکبارستیزی انقلابی گری است، خاطرنشان کرد: انقلابی گری پایه اصلی استکبارستیزی است و باید با جریانی که پایه انقلابی گری ندارد و خسته است مقابله شود.

سمتی با اشاره به اینکه لعن و نفرین کردن ریشه در آیات قرآن دارد  و نکته‌ای قرآنی است، گفت: استکبار هر جایی که بتواند حضور فیزیکی داشته باشد، فساد را نیز به همراه خود خواهد آورد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com