کد خبر ۴۸۴۳۷ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
معاون شهردار قم خبر داد

نظافت و خدمت رسانی شهرداری قم در ۱۰۰ عمود مسیر نجف - کربلا

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از خدمت رسانی و نظافت ۱۰۰ عمود مسیر نجف - کربلا در ایام اربعین توسط نیروهای شهرداری قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع با اشاره تشکیل ستاد اربعین در شهرداری قم اظهار کرد: همه اقدامات برای خدمت رسانی خوب به همشهریان و زائران ایرانی و خارجی در برنامه کار قرار گرفته است و ستادهای هشتگانه شهرداری به منظور خدمات رسانی بهتر در آستانه اربعین حسینی(ع) تشکیل شده است.

وی از حضور شهرداری قم و پاکسازی مسیر عبور زائران حسینی(ع) در ایام اربعین خبر داد و افزود: همانند دو سال گذشته نیروهای حوزه خدمات شهری، مدیریت پسماند و سایر حوزه‌های شهرداری به همراه داوطلبان اعزام شده و کار نظافت بخشی از مسیر پیاده روی را برعهده خواهند داشت.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم بیان داشت: از عمود ۱۰۸۰ تا عمود ۱۱۸۰ و فاصله ما بین دو موکب حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران توسط ۶۰ نفر از نیروهای داوطلب شهرداری قم در این ایام نظافت خواهد شد، علاوه بر این بر اساس تجربه سال‌های گذشته بسیاری از دانشجویان و نیروهای داوطلبی که همراه موکب‌ها هستند درزمینه به مناسب سازی فضای فرهنگی و جمع آوری زباله و پسماند کمک می‌کنند.

سامع در ارتباط با سهم شهرداری قم از نیاز به وسایل نقلیه برای انتقال زائران گفت: سال گذشته ۱۰ اتوبوس عوامل موکب‌ها و پرسنل شهرداری را منتقل کردند و علاوه بر این 50 اتوبوس شهرداری قم در مرز مهران مستقر شدند که امسال هم این خدمات ارائه خواهد شد؛ ماشین‌آلات پسماند، آتش‌نشانی و خدمات شهری نیز برای پشتیبانی به عراق اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای برگزاری مناسب مراسم پیاده‌روی اربعین در قم، افزود: مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران که در سال‌های گذشته مسیر پیاده‌روی زائران بوده است توسط نیروهای شهرداری مناسب‌سازی خواهد شد.

معاون شهردار قم تأکید کرد: انجام برنامه‌هایی از جمله تغییر فضای شهری هماهنگ با ایام، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ایجاد آمادگی در بلوار پیامبر اعظم (ص) از جمله ضرورت‌هایی است که شهرداری نسبت به آن اقدام کرده است.

وی افزود: در ارتباط با مدیریت پسماند، وضعیت پارک‌ها، زیباسازی شهری، ایمنی و تمهیدات آتش‌نشانی نیز امکانات شهرداری بسیج شده‌اند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در خصوص اسکان زائرانی که از دیگر استان‌ها در قم حضور پیدا می‌کنند تأکید کرد: همانند سال گذشته شهرداری برای ارائه خدمت به زائرانی که در مصلی قدس اسکان پیدا می‌کنند آمادگی دارد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com