کد خبر ۴۸۴۴۳ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

شهادت، فداکاری و شهامت کلید دروازه‌های تمدن اسلامی است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، با بیان اینکه شهادت، فداکاری و شهامت کلید دروازه‌های تمدن اسلامی است، گفت: باید این کلید را از دوران کودکی به دست نونهالان داد تا در این مسیر رشد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با موضوع برگزاری اردوهای آموزشی فرهنگی آشنایی با اسوه‌های ایثار و شهادت، اظهار کرد: در منظومه حیات بشری برخی از سرمایه‌ها ازجمله آثار تاریخی و میراث ناملموس برای نسل‌های بعدی ماندگار می‌شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)، گفت: بخشی از سرمایه‌ها نه‌تنها مایه افتخار برای نسل‌های بعدی است بلکه به نسل‌های بعدی روح می‌بخشد.

وی با بیان اینکه این نسل‌ها مایه ارزش بخشی به نسل‌های بعدی می‌شود، اظهار کرد: شهادت و شهید ارزشی والا و ماندگار شیعی برای نسل‌های بعدی است.

حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به حضور میلیونی پیاده‌روی اربعین و حضور در این راهپیمایی میلیونی، گفت: حکومت شهید بر دل‌هاست که مصداق بارز آن جذب سیدالشهدا است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان) با بیان اینکه مرز گفتمانی محدودیتی ندارد، اظهار کرد: هر چه انسان دارای روح متعالی باشد، جنس روحش لطیف‌تر و به‌واسطه آن نفوذش در دل‌ها عمیق‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدا از جان شیرین خود برای دفاع از ارزش‌ها، حرمت هاو باورها تقدیم می‌کند،‌ اضافه کرد: شهدا قبل از اینکه عزراییل به سمت او بیاید خودش با شتاب بیشتر به سمت خدا حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام قطبی شهدا را فرمانده دل‌ها توصیف کرد و گفت: در فرآیند رشد و تربیت انسان که حتی متخصصان علوم تربیتی هم به آن اذعان دارند، تربیت انسان از همان ابتدای تولد شروع می‌شود و شاکله شخصیت انسان شروع به شکل‌گیری می‌کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان) اظهار کرد: برای انتقال مفاهیم معنوی و نرم به کودکان و نوجوانان باید حواس مختلف کودکان را به کار گرفت چراکه ضریب آموزش آن بالاتر می‌رود.

حجت‌الاسلام قطبی با تأکید به استفاده از روش‌های نوین برای انتقال مفاهیمی همچون ایثار و شهادت، خدا و حقیقت توسط مبلغان دینی، اظهار کرد: در حال حاضر 40 گروه نوین تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان فعال هستند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان) با اشاره به روایتگری گروه شهید مهرداد عزیز اللهی این دفتر در موضوع ایثار و شهادت، تاکید کرد: تمرکز این گروه به انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به دانش آموزان با محوریت شهید خرازی به‌عنوان فرمانده دل‌ها در فضای گلستان شهدای اصفهان است.

وی کلید دروازه‌های تمدن اسلامی را شهادت، فداکاری و شهامت بیان کرد و افزود: باید این کلید را از دوران کودکی به دست نونهالان داد تا در این مسیر رشد کنند و شکوفا شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com