کد خبر ۴۸۵۱۱ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
اختصاصی ایرنا/

مدیرعامل برق منطقه ای تهران:مصرف برق در بخش تولید هفت درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران با اشاره به افزایش 6 درصدی مصرف برق در استان های تهران، البرز و قم، گفت: مصرف برق در بخش تولید نسبت به پارسال هفت درصد افزایش یافت.

«غلامرضا خوش خلق» امروز چهارشنبه بعد از بازدید از غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برق به عنوان لازمه همه زیرساخت ها، نقشی مهم و حیاتی در همه ابعاد بخش تولید بازی می کند.
وی در مورد مصرف برق منطقه تحت پوشش این شرکت که شامل استان های تهران، البرز و قم می شود، گفت: به طور متوسط در سالهای مختلف میزان افزایش مصرف متفاوت است؛ افزایش مصرف 10 سال اخیر بین 6 تا هفت درصد بوده است؛ در سال 95 این رقم حدود 6.2 درصد و امسال حدود 6 درصد بوده است؛ به عبارتی دیگر، روند رو به رشد تقریبا در همان رده سال های قبل بوده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران اضافه کرد: اوج مصرف شبکه برق همواره در فصل تابستان، به دلیل افزایش دما و میزان استفاده از وسایل سرمایشی رخ می دهد.
وی در مورد برنامه های اجرا شده برای گذر از اوج مصرف گفت: امسال نزدیک به 500 میلیارد تومان پروژه در برق منطقه ای تهران اجرایی شد تا بتوانیم اوج 10 هزارمگاواتی مصرف برق و رشد 6 درصدی را پشت سر بگذاریم.
خوش خلق در ارتباط با تامین انرژی برق در زمان اوج مصرف سال آینده نیز گفت: پس از اوج مصرف امسال، برنامه ریزی ها برای سال 97 را شروع کردیم؛ 83 پروژه در حوزه های انتقال فوق توزیع، شبکه های هوایی و زمینی و همچنین توسعه ظرفیت پست ها در استان های تهران و البرز و قم در دست اجرا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، در کل کشور 35 میلیون مشترک برق وجود دارد که 25 درصد از این مشترکان در حیطه فعالیت شرکت برق منطقه ای تهران قرار دارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@

اقتصام**9189** 6075*خبرنگار: اسماعیل داودی**انتشار: زهرا هجینی نژاد

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com