کد خبر ۴۸۵۲۷ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
شهردار قم:

مالیات بر ارزش افزوده حق شهرداری ها است

این مالیات بر مصرف است و باید حق و حقوق شهرداری‌ها در زمینه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود، این مالیات حق شهرداری‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مرتضی سقائیان نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آغاز فعالیت شورای پنجم اظهار کرد: حدود دو ماه از آغاز فعالیت این شورا می‌گذرد و امیدواریم که در طول فعالیت شورای پنجم حرکت‌های خوبی را در شهر قم شاهد باشیم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته بسیاری از چالش‌های پیش روی شهرداری قم مرتفع شد و شهرداری آمادگی لازم را برای برداشتن قدم‌های مثبت را دارد، مساله بدهی‌های شهرداری قم هم در این مدت قوام خودش را پیدا کرد.

شهردار قم افزود: تا پایان سال چندین پروژه در شهر به بهره برداری می‌رسد که افتتاح این پروژه آسایش مردم را به همراه دارد، ایمن سازی پارک‌ها و ساماندهی فضای شهر قم از لحاظ وانت‌بارها و دست فروشان صورت گرفته است.

سقائیان نَژاد با اشاره به چالش‌های شهرداری‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرداری‌ها، درآمدها است، اکنون برخی از شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارمندهایشان مشکل دارند، مالیات بر ارزش افزوده از درآمدها پایدار برای شهرداری‌ها است، به دنبال گرفتن هیچ کمکی از دولت نیستیم، اگر درآمدها و هزینه‌ها در شهر به مدیریت شهری واگذار شود، مشکلی پیدا نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: سازمان مالیاتی با کنار گذاشتن قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرحی را تقدیم مجلس کرده است تا نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش تغییر پیدا کند، یکی دیگر از درآمدهای شهرداری‌ها عوارض نوسازی است.

شهردار قم افزود: از سال 62 به دلیل جنگ تحمیلی قرار شد که شهرداری‌ها خودکفا شوند، دولت در آن زمان قرار شد لایحه ای را برای درآمدهای پایدار شهری به مجلس ارائه بدهد، تدوین این لایحه سه دهه به طول کشیده است، دولت اگر هزینه‌ها و منابع را در گستره شهری به شهرداری‌ها واگذار کند، هیچ انتظاری از دولت نخواهیم داشت.

سقائیان نژاد با اشاره به وجود ظرفیت‌ها برای مدیریت شهری در قانون اساسی اظهار کرد: تمام ظرفیت‌ها در این زمینه در بندهای قانون‌های اساسی وجود دارد، باید مدیریت شهری توسعه زیرساخت‌های شهری را دنبال کند تا زندگی برای مردم در شهرها مطلوب شود.

وی ادامه داد: با ارائه مطلوب خدمات توسط مدیریت شهری به مردم، اقبال آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود، در این راستا به دنبال این هستیم که خدمات مطلوبی در شان شهر قم را به مردم این شهر ارائه کنیم.

شهردار قم افزود: شهرداری‌ها زیر نظر معاونت عمرانی وزارت کشور فعالیت می‌کنند و در این زمینه مشکلات ساختاری وجود دارد، شهرداری‌ها صدایی در مجلس و دولت ندارند.

سقائیان نژاد در پایان با اشاره به ویژگی‌های مالیات بر ارزش افزود: این مالیات بر مصرف است و باید حق و حقوق شهرداری‌ها در زمینه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود، این مالیات حق شهرداری‌ها است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com