کد خبر ۴۸۵۸۲ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
رئیس شورای شهر قم:

ساخت نمای غربی مغایر با شأن شهر قم است/تلاش برای احیای بافت های فرسوده

رئیس شورای شهر قم با بیان این که ساخت نماهای غربی در شأن شهر قم نیست گفت: مجموعه مدیریت شهری مانع از اجرای نماهای برگرفته از کشورهای اروپایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ جلالی،رئیس شورای شهر قم پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: نماهایی غربی که در شهر قم در حال انجام است متناسب با شأن شهر قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیست و مجموعه مدیریت شهری در حال تلاش است تا تغییراتی ایجاد کند و مانع از اجرای نماهایی که برگرفته از کشورهای اروپایی است، شود.

وی افزود: قم به لحاظ شرایط خاصی که دارد بخشی از منابع شهری باید صرف زائران و مناسبت‌های مختلف شود و انتظار این است که دولت منابع و ظرفیتی را برای شهرهایی مانند قم ایجاد کند و کمک کند که این مسائل حل شود.

جلالی خاطر نشان کرد: خط A مترو فعال و در حال کار است و خط B نیز برای قم از پردیسان تا بعد از بازار و فرهنگیان تصویب‌شده است اما پروژه منوریل همچنان بر روی دست مجموعه مدیریت شهری مانده و امید داریم که به یک سرانجامی برسانیم.

رئیس شورای شهر قم از طرف مجموعه اعضای شورا و مدیریت شهری از پشتیبانی و پیگیری‌های حضرت‌عالی در جهت وصول مطالبات شهرداری از طریق دولت بی‌نهایت سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم در مسئولیتی که بر عهده‌ داریم بیانات شما راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که شورای پنجم اعتقاد قلبی دارد وفاق، همدلی، هماهنگی و تلاش است، گفت: در سایه تلاش و وفاق است که می‌شود به توفیقاتی رسید و این مسئله به عنوان یک موضوع مهم و اساس کار شورای پنجم است.

جلالی با تأکید بر اینکه همه فعالیت‌ها باید در چارچوب فعالیت‌های راهبردی باشد و به تعبیری برنامه محوری از ایده‌های اساسی شورای پنجم و مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه چشم‌انداز قم با افق 1414 و برنامه پنج‌ ساله 1400 نیز تدوین‌ شده و برنامه‌هایی که سالیانه اجرا می‌شود برشی از برنامه پنج‌ ساله است.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه جایگاهی که در آن قرار داریم را امانت می‌دانیم، تصریح کرد: وظیفه خود را حفظ و حراست از این جایگاه می‌دانیم، و اعتقاد قلبی ما این است که با تمام وجود از این امانت حفظ و حراست کنیم، برای آنکه در عرصه‌های مختلف کار پیش رود معتقدیم که به خواسته‌ها و انتظارات به‌حق مردم با توجه به عقب‌ماندگی‌های شهر قم باید رسیدگی شود.

جلالی تأکید کرد: بهره‌مندی از نظرات، پیشنهادات و حتی انتقادات را لازم می‌دانیم بنابراین در این راستا در شورای اسلامی شهر مقدس قم 6 کمیسیون تخصصی مرتبط با امور شهری پیش‌بینی‌ و طراحی‌ شده است همچنین انگیزه لازم در اعضای شورای پنجم وجود دارد در حالی‌ که مسائل شهری تغییر پیداکرده و رویکرد فرهنگی اجتماعی شهری از نماد فیزیکی به‌ مراتب بالاتر است از این رو باید ارتباط شهرسازی با فرهنگ عمومی مدنظر قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به مسائل و مشکلات شهری گوناگون شهر قم گفت: یکی از مسائل کمبود منابع است، بحث بافت‌های فرسوده یکی از مشکلاتی است که حدود 1700 هکتار توسط شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تأییدشده که از این میزان 315 هکتار آن آثار تاریخی در آن قرار دارد باید در این راستا اراده‌ای باشد و دولت تسهیلات ارزان‌قیمت را پیش‌بینی کند، نیاز نیست که شهر را به لحاظ سطحی توسعه دهیم و باید در احیای بافت‌های فرسوده تلاش کنیم.

وی با اشاره به معضل ترافیک در سطح شهر قم گفت: نبود یا کمبود پارکینگ را در مناطق متراکم شهری روبه‌رو هستیم که البته در این راستا هم برنامه جامع پارکینگ را در سطح شهر در دستور کار داریم.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به نابسامانی در بخشی از ورودی‌های شهر گفت: از ناحیه جاده اراک، جعفریه و سمت کاشان باید شهر به لحاظ ورودی متحول شود که در دستور کار است همچنین کمبود فضای سبز و نظافت محیط شهر یکی از دغدغه‌های شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com