کد خبر ۴۸۵۹۲ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵

مشاور استاندار قم: پاسخگویی به شبهه های دینی در فضای مجازی مورد اهتمام قرار گیرد

قم- ایرنا- مشاور و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: ترویج معارف دین و پاسخگویی به شبهه های دینی و فرهنگی درفضای مجازی و نرم افزارهای مختلف مورد اهتمام قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، معصومه ظهیری روز پنجشنبه در همایش نماز و فضای مجازی ویژه خواهران درقم اظهار داشت: توجه به امر نماز وظیفه همگانی است که باید با تامین محتوای فرهنگی و دینی و مدیریت فضای مجازی از این ظرفیت برای ترویج معارف دین در حوزه های مختلف بهره برد.
وی افزود: هنرباید در خدمت دین اسلام باشد و با استفاده از قالب های مختلف برای تغییر ذائقه مردم در فضای مجازی فعالیت کرد و به سوالات آنان پاسخ داد.
وی با بیان این که فضای مجازی، دنیای حقیقی را تحت تاثیر قرار داده است گفت: فضای مجازی فرصت و تهدید است که باید از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش آموزه های دینی به خصوص نماز استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: مادران باید کیان خانواده ها را با یاد خداوند و تاثیرگذاری نماز حفظ کنند و با آموزش مباحث دینی و ترویج فرهنگ نماز و حضور در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز، تربیت فرزندانشان را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: طبق آموزه های دینی، نماز عامل کنترل کننده، بازدارند از گناه، جذب بهترین هاست که به حرکت های انسان سمت و سو می دهد.
وی خاطرنشان کرد: نماز نزدیکترین حالت انسان بر خداوند است که شیطان در آن نفوذ ندارد و بسیاری از بیماری های جسمانی با نماز از بین می رود.
ظهیری، بر زنده نگه داشتن روز 13 آبانماه تاکید کرد و گفت: همه استکبار ستیزان این روز را نماد مبارزه با استکباران می دانند و ما نیز یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای دانش آموز را در این روز گرامی می داریم.
13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 هجری خورشیدی است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
همایش نماز و فضای مجازی ویژه خواهران با سخنرانی رئیس ستاد اقامه نماز قم و برگزاری کارگاه ترویج فرهنگ نماز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com