کد خبر ۴۸۸۲۳ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵

آیت الله مکارم شیرازی: زائران از سرمایه عظیم معنوی اربعین بهره گیرند

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجه تقلید، اربعین را سرمایه عظیم معنوی دانست و گفت: لازم است که زائران حضرت اباعبدالله(ع) از سرمایه عظیم معنوی اربعین در این ایام مهم بهره گرفته و از آموختن مسائل اخلاقی و احکام غافل نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا ازمرکز خبر حوزه، وی روز دوشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) با اشاره به اهمیت این ایام افزود: اربعین سرمایه عظیم معنوی است که با تبلیغات ایجاد نشده بلکه به صورت خودجوش، عشق و ارادت مردم به سیدالشهدا(ع) باعث این همه شور حسینی شده است.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت استفاده حداکثری از ایام اربعین در جهت بالارفتن فهم دینی مردم و زائران گفت: لازم است که از این ایام مهم برای انجام کارهای فرهنگی و بیان احکام و مباحث اخلاقی استفاده کرد و مبلغان اعزامی به موکب های اربعین از این جهت وظیفه سنگینی دارند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: این سرمایه عظیم معنوی اربعین بین همه مسلمانان جهان بی نظیر است و چنین سرمایه عظیم را غیر مسلمانان ندارند.
وی با اشاره به رواج فساد در جوامع انسانی گفت: امروزه متاسفانه وسایل بدآموز همه جا را گرفته است و سیل شبهات، بنیاد عقاید را متزلزل کرده است، لذا از این ایام می توان برای بالابردن فهم دینی و اخلاقی مردم و زائران اربعین استفاده کرد.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com