کد خبر ۴۸۸۳۷ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
در سالروز شهادت شهید حسین فهمیده صورت گرفت

بازدید نماینده مردم قم از مدرسه تزکیه

در سالروز شهادت شهید حسین فهمیده ، امیرآبادی فراهانی نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی از مدرسه تزکیه در منطقه محروم، خیابان نوبهار بازدید و پای درد دل معلمان و دانش آموزان آن مدرسه نشست و بر حل مشکلات و پیگیری مطالبات آنان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، در این دیدار وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با توجه به جایگاه مهم آن در تعلیم و تربیت  از بالاترین بودجه کشور برخوردار است اظهار داشت:متاسفانه باوجود داشتن این بودجه، معلمان پرتلاش آن همچنان از محرومیت‌‌های فراوانی رنج میبرند.

وی گفت:دولت با برون‌سپاری درنظر دارد که  از بار مسئولیتی خود در قبال معلمان خرید خدمات آموزشی شانه خالی کند و این یک اجحاف در حق این زحمت‌کشان عرصه آموزش و تربیت است. چون این عزیزان از کمترین حقوق ومزایایی که برای معلمان رسمی در نظر گرفته شده،برخوردارند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مثلا در۳ماه تعطیلات هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند، بیمه نیستند، حقوق آنها زیر پایه حقوق اداره کار است ،سال بعد خبر ندارند که آیا سرکار خود هستند یا نه و..،که این واقعا دردآور است و من به صراحت اعلام می‌کنم که مخالف فربه شدن بدنه آموزش و پرورش هستم و بهتر است که آموزش و پرورش در ابتدا اقدام به حل مشکلات این عزیزان بنماید ودیگر به این تعداد افزوده نشود.

امیرآبادی بر نظارت بر اجرای قانون نظام آموزشی تاکید کرد و افزود: من چون از ابتدا میدانستم در اجرای طرح استفاده از نیروهای شرکتی که به صورت قرارداد کار معین ،کار می‌کنند،چه بلایی برسر اجرای این طرح می‌آید،از همان ابتدا مخالف اجرای آن بودم .چون واقعا درحق  معلمان خرید خدمات آموزشی و بدنه آموزشی اجحاف می‌شود. اما دولت به علت اینکه بودجه کافی ندارد،این طرح را به اجرا درآورد و حال که اجرا شده،باید جلوی استثمار معلمان خرید خدمات آموزشی و ضایع شدن حق و حقوق آنان را گرفت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی  به هدف خود از بازدید از  مدرسه تزکیه که در منطقه محروم خیابان نوبهار واقع شده اشاره کرد و افزود: باتوجه به اهمیت و جایگاه ترویج فرهنگ عمومی،بازدید از اماکن آموزشی و بویژه در مناطق محروم از اولویت کارهای فرهنگی من به شمار می‌رود واین بازدید که به مناسبت روز دانش آموز و با یک روز تاخیر انجام شد،در همین راستا صورت گرفت.

وی در پایان با حضور در جمع معلمان و دانش آموزان این مدرسه،پای درد دلهای آنان نشست . شایان ذکر است که مدرسه تزکیه از مدرسه‌های قدیمی و با سابقه شهر قم است که در منطقه محروم نوبهار واقع شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com