کد خبر ۴۸۸۴۷ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم خبر داد؛

آغاز فعالیت سایت تخمیر زباله برای تبدیل پسماند به کمپوست در قم

قم - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از آغاز به کار سایت تخمیر زباله برای تبدیل پسماند به کود کمپوست خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه شهرداری قم در حال آغاز فرآیند تبدیل زباله‌ تر به کمپوست است، با اشاره به فرآیند مدیریت زباله شهر اظهار کرد: در این فرآیند نیاز به این داشتیم که پسماند تر را بهتر مدیریت کنیم که در این راستا امسال حدود ۲ هکتار کار زیرسازی و کوبش در سایت البرز انجام شده که یک هکتار کار بتن نیز انجام شده و سایت تخمیر آغاز به کار کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ۲ هزار مترمربع کار زیرسازی و کوبش در سایت البرز انجام شده تا یک هکتار را کار بتن انجام شود و سایت تخمیر آغاز به کار کند خاطرنشان کرد: سایت یک هکتار هم برای تبدیل شدن زباله به کمپوست نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه شرایط کامل و کار تولید کمپوست آغاز شده است، گفت: برای بهتر انجام شدن کار نیاز به یک دستگاه همزن پسماند ‌تر و کمپوست داریم که مراحل کار اداری برای شناسایی پیمانکار در حال انجام است تا یک دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شود.

وی با تأکید بر اینکه خرید سرند فاین با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان اولویت دیگری است که باید برای تکمیل فرآیند تولید کمپوست انجام شود اظهار کرد: به دلیل وجود فلزات سنگین در زباله، برای مصرف کود کمپوست ملاحظاتی وجود دارد.

میرابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری به دلیل اینکه تصمیم دارد کمربند سبز اطراف شهر قم ایجاد کند، مصرف‌کننده کمپوست محسوب می‌شود اضافه کرد: در فرآیند جمع‌آوری زباله از خانه‌ها، به این دلیل که تفکیک درست صورت نمی‌گیرد، هنوز پسماند خطرناک در کنار پسماند عادی انتقال پیدا می‌کند که حاوی فلزات سنگین و سموم است و این‌ها ناخواسته جذب قسمت ارگانیک زباله می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com