کد خبر ۴۸۹۰۳ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

حمایت از بانوان در فعالیت‌های اقتصادی باعث پیشرفت جامعه می‌شود

قم - مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: حمایت از بانوان در فعالیت‌های اقتصادی باعث تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود و به پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، فهمیه فرهمندپور در همایش تخصصی مشاورین بانوان شهرک‌های صنعتی کشور که ظهر سه‌شنبه در فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰ پیشنهاد در ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص فعالیت بانوان ارائه کردیم که مشاوران باید در استان‌های خود پیگیر آن‌ها بوده و مواردی که امکان اجرا دارد را انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از این پیشنهادها راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی فضای کسب و کار زنان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار است که لازم است که مشاور هر استان پیگیر اجرای این پیشنهادات باشند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان این که شما مشاوران شهرک‌ها نمایندگان ما برای رصد این اقدامات هستید، افزود: ما در خصوص اجرای برخی مصوبات بانوان با مدیران آقا مشکل داریم و آن‌ها حاضر به همکاری نیستند. ما برای اجرایی شدن مصوبات تمام تلاش خود را می‌کنیم شما نیز پیگیر باشید و آسیب شناسی روند اجرای مصوبات را گزارش دهید.

وی ابراز کرد: اجرای طرح نخبگان زنان اقتصادی مصوبه دیگر ستاد اقتصاد مقاومتی است که در این جهت ما تاکنون نشست‌هایی با حضور وزیر و ۸۰ زن فعال اقتصادی برگزار کرده‌ایم و مطالبات بانوان را پیگیر هستیم.

برگزاری دوره توان افزایی زنان با حضور ۱۹۰۳ نفر از بانوان

فرهنمندپور ادامه داد: در جهت طرح توان افزایی زنان ۱۹۰۳ نفر دوره‌های ویژه‌ای را گذراندند. مدت دوره ۲۵ ساعت غیر حضوری و ۱۲ ساعت حضوری بود و در صورت تأمین اعتبار در آینده نزدیک فاز دو این دوره‌ها و همچنین تکرار همین دوره برای کسانی که حضور نداشتند را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: به طور جدی فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی جزو مأموریت‌های وزارت کشور است و توسعه فعالیت زنان بخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این وزارت است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: زنان و مردان جامعه ما در فعالیت‌های اقتصادی برابر نیستند و محدودیت‌هایی از سوی عده‌ای برای زنان وجود دارد که باید این محدودیت‌ها شکسته شود و تبعیض مثبت در ارائه امکانات به زنان باشد و شرایط به میدان آمدن زنان فراهم شود.

وی خطاب به مسئولان مربوط عنوان کرد: برای زنان چه شرایط کاری را ایجاد شده‌ که وقتی در خانه هستند برای فعالیت اقتصادی امیدوار شوند.

فرهنمندپور ادامه داد: ما خواسته‌های زنان را خواهرانه مطالبه می‌کنیم و مسئولان باید برادرانه این خواسته‌ها را بپذیرند. برادران مسئول باید در میدان‌های اجتماعی از زنان حمایت کنند که در این صورت پیشرفت یک جامعه را شاهد خواهیم بود و مطالبات اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com