کد خبر ۴۸۹۵۹ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۳
آیت الله شبیری زنجانی:

امروز حوزه بیش از پیش باید پاسخگوی مطالبات دینی مردم باشد

یکی از مراجع تقلید گفت: طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه علاوه بر تقوایی که دارند می‌بایست دو مساله مهم علم و اخلاق را توامان با هم به جلو ببرند و در هر دو به کمالات برسند ، وقتی طلبه می‌تواند در جامعه مؤثر باشد که مردم او را قبول داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم،آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در دیدار مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از تلاش‌های آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه اظهار داشت: یکی از مسلّمات جامعه این است که رفتار کسانی که لباس روحانیت را بر تن دارند در اعتقادات مردم تأثیر دارد و اگر رفتار این قشر مطابق با فرامین الهی، سنت نبوی و مرضی ملت نباشد، افراد به دین بی‌اعتقاد می‌شوند.

وی افزود: تا وقتی طلبه معمم نشده ممکن است، بگویند این شخص مثل بقیه افراد جامعه یک فرد عادی است، اما وقتی که معمم شد در نظر مردم رسماً یک روحانی است و رفتارش مورد توجه آن‌ها است، در این شرایط مردم از او توقع دارند که هم از نظر تقوی ممتاز باشد و هم از نظر علم و اخلاق یک سرو گردن از بقیه بلند تر باشد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر روحانی واجد این شرایط باشد در جامعه مورد تکریم و تعظیم قرار می‌گیرد و الا جایگاه خود را در بین مردم از دست خواهد داد.

وی تصریح کرد: وقتی طلبه می‌تواند در جامعه مؤثر باشد که مردم او را قبول داشته باشند و الا نمی‌تواند کاری انجام بدهد و در نشر معارف الهی مؤفق نخواهد بود.

آیت الله شبیری زنجانی با تکیه بر این استدلال از طلبه‌ها خواست تلاش کنند تا اموری را که مورد رضایت خداوند و سفارش معصومین «علیهم‌السلام» است و مردم نیز همین‌ها را از این قشر توقع دارند به درستی انجام بدهند.

وی تصریح کرد: باید در این مسیر از خداوند متعال و اولیای الهی هم کمک بگیریم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر حوزه‌های علمیه از تلاش‌های آیت الله اعرافی تقدیر کرد و گفت: اینکه حوزه امروز در ابواب فقهی جدید، مسائل مستحدثه در حال برنامه ریزی و ورود می‌باشد، اقدام بسیار ارزشمند و بجایی است، چرا که امروز حوزه بیش از پیش باید پاسخگو مطالبات دینی مردم باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com