کد خبر ۴۹۰۰۵ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
دبیر ستاد مردمی اربعین خبر داد:

خدمات رسانی مردم سیستان و بلوچستان به 34 هزار زائر پاکستانی اربعین/ دلدادگان پاکستانی اباعبدالله به قم و مشهد مقدس نیز مشرف می شوند

دبیر ستاد مردمی اربعین در سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات مختلف رفاهی بهداشتی و فرهنگی به حدود 34 هزار زائر پاکستانی اربعین توسط مردم در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین به خبرنگار عصرهامون گفت:‌ به زوار پاکستانی اربعین که از مرزهای ایران عازم عراق شده اند پنج خدمت توسط مردم ارائه شده است که این پنج خدمت عبارت اند از:‌ اسکان، اطعام، حمل و نقل ، بهداشت و درمان و خدمات فرهنگی.
وی افزود: در بحث اسکان یک اسکان موقت در خود پایانه مرزی میرجاوه و یک اسکان دائم هم در زاهدان در نظر گرفه شده است چون زائران بین یک تا یک و نیم شب در اینجا اسکان داشته اند.
بختیاری گفت: در حوزه اطعام برای 30 هزار نفر غذا پیش بینی شده بود اما حدودا 34 هزار نفر زائر داشتیم که در سه وعده صبحانه و نهار و شام  و دو میان وعده و یک چاشت هنگام ورود پذیرایی شدند و آستان قدس رضوی در این حوزه کمک بسزایی داشتند.
وی درخصوص بازگشت زائران به کشورشان گفت: این زوار پس از کربلا در مسیر بازگشت به قم مشرف می شوند و از آنجا هم به مشهد مقدس و در یک بازه 20 تا 25 روزه کم کم شروع به بازگشت می کنند.
وی افزود: این زوار که حدود 34 هزار نفر هستند ظرف 10 روز وارد ایران شده اند و در یک بازه یک ماهه تا یک و نیم ماه کم کم از خاک ایران به سمت پاکستان خارج می شوند.
در پایان دبیر ستاد مردمی اربعین از برنامه ریزی سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی برای خدمات رسانی به این زوار در مسیر بازگشت به پاکستان خبر داد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com