کد خبر ۴۹۰۳۳ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
آیت الله سعیدی:

تا ریشه کن کردن ریشه های فتنه و فساد در منطقه و جهان از پای نخواهیم نشست

امام جمعه قم گفت: به تمام دنیایی که قد بر افراشته تا با جمهوری اسلامی ایران مخالفت و توطئه کند، اعلام می کنیم ما تا ریشه کن کردن ریشه های فتنه و فساد داخلی و خارجی شما در منطقه و جهان از پای نخواهیم نشست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت امروز در خطبه های عبادی وسیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که عدم تسلط کفار بر مؤمنان تنها با دعا کردن حاصل نمی شود، گفت: مؤمنان باید در عمل این مهم را پیگیری کنند.

وی با اشاره به بی اعتمادی جهانیان به آمریکا، افزود: امروزه نه تنها آزادگان عالم بلکه نوکران حلقه به گوش آمریکایی نیز آمریکا را قابل اعتماد نمی دانند، آمریکا نوکران خود همانند پهلوی خائن، صدام جلاد و بارزانی فتنه گر را نیز کنار زد، باید برای گریز از حاکمیت و سلطه کفار گام های ابراهیمی برداشت.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، اظهار داشت: در فرهنگ اسلام از علم به صورت مطلق تعریف و توصیه نشده است بلکه اسلام بر علم مفید تأکید دارد، جویندگان علم باید به دنبال علم مفید که نیاز ضروری خود آن ها و جامعه است بروند.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی، ادامه داد: علامه حقی بزرگی بر حوزه های علمیه و دنشگاه ها دارد، تفسیر المیزان ایشان منبعی معتبر برای مفسران قرآن است، امروز شاگردان علامه در حوزه و عرصه های مختلف ناشر علوم و معارف الهی هستند، بزرگداشت علامه ارج نهادن عالمان دینی است.

آیت الله سعیدی با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی، ابراز داشت: نقش کتاب در انتقال علوم بر کسی پوشیده نیست، کتاب محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموزه های دراز مدت انسان بر اساس فکر و اعتقادات است، کتاب معلمی ساده و صمیمی و همیشه در دسترس است که آن چه را که دارد در اختیارمخاطب قرار می دهد.

وی به فرا رسیدن هفته وقف اشاره و عنوان کرد: هر ساله با فرا رسیدن هفته آخر ماه صفر این کار مهم و ماندگار پیگیری می شود، وقف ارتباط تنگاتنگی با مصالح عمومی و خدمت به جامعه دارد، مردم باید در این امر خدا پسندانه سهیم شوند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در زیارت اربعین، خاطرنشان کرد: اولین کسی که در این راه قدم گذاشت جابر بن عبدالله انصاری بود، زیارت جابر در زمان خفقان و طغیان بنی امیه حرکتی سیاسی و انقلابی بود.

وی اضافه کرد: جابر با اقدام به زیارت سیدالشهدا پایه گذار شکستن هیمنه بنی امیه و یزدید شد، از آن روز حرکت معنوی، سیاسی و انقلابی به عنوان یک ارزش مطرح بود و ائمه بر این مسأله بسیار تأکید داشتند، از همه کسانی که در ترویج و بزرگداشت این مراسم مهم و انتقال آن به جهانیان تلاش کردند تشکر می کنیم.

آیت الله سعیدی با انتقاد از عملکرد رسانه های غربی در سانسور مراسم اربعین، گفت: امسال عاشقان سیدالشهدا از 50 کشور جهان حضور داشتند و همین افراد رسانه های حسینی برای جهانیان هستند، امروز امام حسین(ع) شخصیتی شناخته شده و تأثیرگذار برای جهان است.

وی افزود: راهپیمایی اربعین زمینه ساز ظهور موعود است، ننگ و نفرین بر کسانی مانند کفار، مشرکان و هابی ها که از حماسه حسینی تحلیل و برداشت غربی و صهیونیستی دارند، امروز با وجود توطئه های آمریکایی ها و صهیونیست ها عشق و محبت امام حسین(ع) در قلب انسان ها رو به افزایش است.

امام جمعه قم با بیان این که حتی کسانی که از کربلا جاماندند برای عرض ادب در شهرها به سوی مکان های مقدس راهپیمایی کردند، اظهار داشت: امت ولایتمدار ایران تحت تأثیر هیچ توطئه و فتنه ای قرار نمی گیرد و دست از راه و رسم و زیارت حسینی بر نمی دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران به فضل الهی و با رهبری و هدایت زعیم عالم اسلام حضرت امام خامنه ای به ترویج از اسلام ناب محمدی و راه و رسم حسینی ادامه خواهد داد و به کوری چشم آمریکا و صهیونیست ها از نصرت و حمایت مظلومان جهان دست بر نخواهیم داشت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: به تمام دنیایی که قد بر افراشته تا با جمهوری اسلامی ایران مخالفت و توطئه کند، اعلام می کنیم اکنون که شما با تمام وجود علیه اسلام، قرآن و عترت قیام کرده اید ما نیز تا ریشه کن کردن ریشه های فتنه و فساد داخلی  و خارجی شما در منطقه و جهان از پای نخواهیم نشست.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com