کد خبر ۴۹۱۲۹ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
معاون اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم:

پروژه بهسازی کمربندی امام علی (ع) شهر قم به بهره‌برداری رسید

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با هزینه‌ای بالغ بر 23 میلیارد ریال، طرح بهسازی 12 کیلومتر از بزرگراه امام علی (ع) شهر قم، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

​به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای صیانت و افزایش سطح ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی محورهای جاده‌ای استان قم، طرح بهسازی بزرگراه امام علی (ع) (حد فاصل میادین ولی عصر (عج) و 72 تن) تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

​اکبر سلیمیان ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: طرح بهسازی کمربندی امام علی (ع) ( حد فاصل میادین ولی‌عصر عج – 72 تن ) به طول 12 کیلومتر و  عرض یازده متر، در دو لاین اجرا و آماده بهره‌برداری شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از خرداد ماه سال جاری آغاز و طی مدت 5 ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

سلیمیان هزینه اجرایی این پروژه را بالغ‌ بر23 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم ترافیک این بزرگراه که به دلیل تجانب شهری به‌عنوان یکی از شوارع شهری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، نگهداری و ارتقا ایمنی آن در اولویت برنامه‌های عمرانی این اداره کل قرار دارد.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم به بخشی از اقدامات انجام‌ شده در راستای اجرای این طرح پرداخت و اظهار داشت : تراش آسفالت، لکه‌گیری هندسی و اجرای روکش توپکا از جمله مشخصات فنی این طرح جاده‌ای است که به‌منظور بهسازی کمربندی امام علی (ع) مورد استفاده قرار گرفته است.

 وی ابراز کرد: به دلیل اهمیت مسیر و لزوم تأمین ایمنی حداکثری آن، طرح بهسازی مذکور که اجرای آن در قرارداد هفت‌ماهه لحاظ شده بود، طی مدت پنج ماه تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com