کد خبر ۴۹۱۳۹ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۷
استاندار یزد:

تمام نسخه‌های توسعه‌ یزد با پیوست محیط زیستی و فرهنگی اجرا می‌شود

یزد ـ استاندار یزد گفت: تمام نسخه‌های توسعه‌ای یزد را با پیوست محیط زیستی، تاریخی، فرهنگی و تمدنی اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی امشب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به دیدار خود با مدیران بخش های مختلف در بدو ورود خود به استان یزد اظهار داشت: جای خالی اصلی‌ترین قشر استان یزد یعنی اصحاب رسانه به خوبی احساس شد بنابراین ترتیب برگزاری فوری نشست با خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های استان یزد داده شد.

وی ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه در این نشست بیان کرد: به طور قطع با همراهی اصحاب رسانه استان، برنامه‌های پیش‌بینی شده در مسیر توسعه با موفقیت بیشتری اجرایی خواهد شد.

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از وضعیت کشور و استان یزد دریافته ام که اصلی ترین موضوعی که باید پیگیری شود، بحث معیشت مردم و اقتصاد کشور است و همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و تشکل‌ها باید به این مسئله دقت کنند.

نسخه یزد بر اساس اقتضائات این استان پیچیده می‌شود

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی را داشته باشیم، این موضوع تنها با اقتصاد پویا امکان‌پذیر است زیرا جامعه گرسنه و بیکار، همیشه علاقه‌ای به شنیدن حرف‌های ما نخواهد داشت بنابراین راه حل منطقی و درست برای رفع مشکلات معیشتی مردم این است که ابتدا به مشکل پرداخته و ابعاد آن را بررسی کنیم.

استاندار یزد ادامه داد: یزد اقتضائاتی دارد و نمی‌توان برای همه استان‌ها یک نسخه نوشت بنابراین باید در یک اتاق فکر، مسائل استان اولویت بندی شود.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل استان یزد همواره مسئله آب مطرح شده است،‌ افزود: هر اقدامی در استان یزد مستلزم این است که بدانیم یزد، استانی فاقد منابع آبی است و اگر بخواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم، باید ابتدا مشکل آب استان را حل کنیم.

هیچ گزینه‌ای در زمینه رفع مشکل آب استان یزد را کنار نمی‌گذاریم

زمانی قمی تاکید کرد: هر گزینه قابل بررسی برای حل مشکل آب وجود داشته باشد، آن را کنار نمی‌گذاریم بنابراین هم انتقال آب از چهارمحال و بختیاری را در مسیر خود دنبال می‌کنیم و هم انتقال آب از جنوب کشور را و در مجموع هر گزینه ممکنی که بتواند مشکل ما را در زمینه آب کاهش دهد، دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حتی اگر یک گزینه بهتر از گزینه دیگری باشد، مفهوم آن این نیست که گزینه ضعیف‌تر را کنار می‌گذاریم بنابراین همه گزینه ها برای رفع مشکل آب در یزد بررسی می‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عنصر برجسته یزد، جهانی شدن این شهر به عنوان تنها شهر جهانی کشور است و این فرصت اگر رها شود در واقع فرصت سوزی کرده ایم.

صنعت در یزد و بسیاری از شهرهای کشور بدون پیوست محیط زیستی شکل گرفته است

زمانی قمی در مورد صنعت استان یزد نیز بیان کرد: صنعت نه تنها در یزد بلکه در بسیاری از نقاط کشور بدون پیوست محیط زیستی شکل گرفته به همین دلیل تلاش می‌کنیم این مشکل در یزد به تدریج برطرف شود ضمن اینکه معتقدیم یزد جایگاه ویژه‌ای در حوزه علم و فناوری دارد بنابراین حق یزد است که در زمینه صنایع های‌تک به جایگاه خوبی در کشور دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: همه نسخه های توسعه ای در یزد را با پیوست محیط زیستی، تاریخی، فرهنگی و تمدنی اجرایی خواهیم کرد و طبیعی است که قادر نیستیم همه اینها را ببینیم و در این مسیر به راهنمایی دیگران نیاز مبرم داریم.

زمانی قمی تصریح کرد: به همین منظور اتاق فکری در استان خواهیم داشت که این اتاق مسئول ساماندهی و لیست کردن اولویت‌های استان است و این اولویت‌ها به سمع و نظر همه شخصیت‌های تاثیرگذار هم در داخل و هم خارج از استان، نمایندگان استان، علما، روحانیون، فرهیختگان، نخبگان و ... خواهد رسید، آنگاه مسیرهای پرداختن به این اولویت‌ها را نیز مشخص خواهیم کرد.

فعالیت سیاسی را در تضاد با دینداری نمی‌دانم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من مجری سیاست‌های دولت هستم بنابراین این سیاست‌ها را قبول دارم و به همین دلیل نیز مسئولیت استانداری یزد را پذیرفته ام، افزود: راه طولانی در پیش داریم اما به همت مردم و مسئولان این استان، اهداف خود را محقق خواهیم کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه گرایش سیاسی من کاملا مشخص است اما عقبه من، اعتقاد به انقلاب است بنابراین فعال بودن در عرصه سیاست را با دینداری در تضاد نمی بینم و معتقدم باید اخلاق حاکم باشد و زمانی که اینگونه باشد، در مورد رسانه، مردم و ... رفتاری انجام نمی‌دهم که دور از اخلاق باشد.

وی از رسانه ها نیز خواست تا اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند اما منظور من این نیست که مطبوعات مداح باشند بلکه برعکس، معتقدم اگر می‌خواهیم فساد کم شود باید مطبوعات قدرتمند و مستقل داشته باشیم.

قول تشکیل جلسه با انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و خانه مطبوعات یزد

زمانی قمی با اشاره به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ‌های ارائه شده از انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد و خانه مطبوعات استان اظهار داشت: به طور قطع جلساتی با این تشکل‌ها خواهیم داشت و ترتیب حضور یک نفر از این تشکل‌ها برای طرح مطالب در حضور مدیران را خواهیم داد.

وی در پایان تصریح کرد: من مهمان شما هستم بنابراین انتظار دارم که مهمان خود را یاری کنید و اگر من مهمان خوبی نبودم، شما میزبانان خوبی باشید و با هم در مسیر توسعه و پیشرفت استان گام برداریم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com