کد خبر ۴۹۲۱۱ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
معاون شهردار قم:

22 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پارکینگ در شهر قم تخصیص یافت

معاون شهردار قم گفت: برای ساخت و احداث پارکینگ در شهر قم بیش از 17 میلیارد تومان و برای تملک اراضی مورد نیاز بالغ‌بر 5 میلیارد تومان در سال 96 در نظر گرفته‌شده که امید است تا پایان سال کاملاً عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عباس ذاکریان در جلسه رسمی و علنی و شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: مسئله پارکینگ از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای شهر قم است.

وی با تأکید بر اهمیت جانمایی و احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر افزود: در طرح تفصیلی شهر قم برخی از مناطق و محورهای قم از اهمیت بیشتر و اولویت بالاتری برای احداث و جانمایی پارکینگ دارند که در برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری موردتوجه است.

معاون حمل‌ونقل شهرداری قم گفت: برای ساخت و احداث پارکینگ در شهر قم بیش از 17 میلیارد تومان و برای تملک اراضی موردنیاز بالغ‌بر 5 میلیارد تومان در سال 96 در نظر گرفته‌شده که امید است تا پایان سال کاملاً عملیاتی شود.

وی بابیان برخی مناطق اولویت‌دار شهر در احداث پارکینگ تصریح کرد: منطقه دور شهر و محدوده بیمارستان بقیه‌الله از جمله مهم‌ترین محورها و مراکزی بوده که احداث پارکینگ در آن‌ها از اولویت و ضرورت بیشتری برخوردار است که برای این امر نیز مجوز اعمال ماده 9 گرفته‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به ویرانی‌های ناشی از زلزله اخیر در استان‌های غربی کشور تأکید کرد: حادثه زلزله در کرمانشاه و ایلام  لزوم بازنگری در اصول ساخت ساز و مقاوم‌سازی را در حوزه ساخت‌وسازهای شهری و روستایی را یادآوری می‌کند .

وی عنوان کرد: اولویت‌های احداث پارکینگ در شهر قم بسیار ضروری است که یکی از این مشکلات جانمایی پارکینگ در هسته مرکزی شهر است که چهره شهر را بسیار نامیمون کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: ضرورت احداث و ساخت پارکینگ در خیابان‌های پرتردد شهر بسیار لازم و ضروری بوده که در طرح‌های تفصیلی شهر نیز توجه خاصی به امور شده است.

وی ادامه داد:  وضعیت پارکینگ شرقی حرم مطهر بسیار غم‌بار است چراکه زمین‌های آن تملک شده ولی رها گشته و شهرداری با وجود گذشت سال‌ها از این وضعیت هیچ‌گونه ورودی نکرده که لازم است هر چه سریع‌تر شهرداری تصمیم خود را در این زمینه عملیاتی کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com