کد خبر ۴۹۲۲۲ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
با صدور پیام های جداگانه صورت گرفت:

درخواست مراجع تقلید بر تسریع در امدادرسانی به زلزله زدگان/ اجازه استفاده یک‌سوم از سهم امام(ع)

تعدادی از مراجع تقلید با صدور پیام های جداگانه ای با بازماندگان حادثه زمین لرزه استان‌های غربی کشور ابراز همدردی کردند. حضرات آیات مکارم شیرازى، نوری همدانی و وحید خراسانی استفاده از یک‌سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب دیدگان این حادثه را مجاز دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی طی پیامی با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: زمین‌لرزه‌ای که در غرب کشور رخ داد و جمعی از هموطنان عزیز ما را به کام مرگ فرو برد و یا مجروح ساخت و خانه‌های زیادی را ویران کرد موجب تأسف شدید گردید. امیدواریم دولت و همه مسئولان هر چه زودتر به ترمیم خرابی‌ها ونگهداری آسیب‌دیدگان و نجات مجروحان اقدام نمایند و خیّرین و نیکوکاران نیز در این راه کمک شایسته کنند تا از این طریق مرهمی بر دل‌های مجروح این عزیزان گذارده شود.

 
وی ادامه داد: در ضمن مؤمنین مجاز هستند از یک سوم سهم مبارک امام(ع) برای این کار خداپسندانه استفاده نمایند و ان‌شاءالله از برکات معنوی و الهی آن برخوردار شوند و نسبت به خسارات جانی و مالی کشورهای همسایه نیز بسیار متأسفیم، امیدواریم مسئولین محترم آن کشورها نیز حداکثر تلاش خود را برای جبران خسارت‌ها و نجات مصدومین داشته باشند.
 
خداوندا! همه ما را از بلاهای زمینی و آسمانی محفوظ دار.
 
همچنین آیت الله حسین نوری همدانی با صدور پیامی اظهار داشت: خبر زمین لرزه در منطقه غرب کشور که باعث جان باختن و مصدوم شدن عده‌ای از هموطنان ما شد موجب تأسف و تأثر گردید.
 
در ادامه این پیام آمده است: لازم است مسئولان محترم هرچه سریعتر با دراختیار گرفتن همه امکانات مادی و معنوی به کمک حادثه دیدگان بشتابند.
 
در پیام این استاد برجسته حوزه آمده است: اینجانب از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت و رحمت و برای آسیب دیدگان سلامتی مسئلت می‌نمایم.
 
لازم به ذکر است آیت الله نوری همدانی در پی تماس‌های مکرر مقلدین اجازه مصرف یک سوم از سهم امام(ع) را برای زلزله زدگان مجاز دانسته است.
 
آیت الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی گفت: خبر درگذشت تعدادی از مسلمانان در مناطق شمالی عراق به ویژه وفات تعدادی از هموطنان ما  در مناطق مرزی غرب کشور موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.
 
در این پیام تصریح شده است: امید است خداوند به بازماندگان این حادثه تلخ صبر و اجر جمیل عنایت فرماید و درگذشتگان را مشمول رحمت خود قرار دهد و مجروحین این حادثه را هرچه زودتر سلامت عنایت فرماید.
 
در پایان این پیام افزوده شده است: از همه مردم شریف و به ویژه امدادگران محترم می‌خواهم که نهایت تلاش خود را برای امداد و کمک به آسیب دیدگان مبذول داشته تا کمی از آلام این عزیزان کاسته شود. 
 
دفتر آیت الله وحید خراسانی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد این مرجع تقلید شیعیان اجازه مصرف یک سوم سهم امام(ع) برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور را داده است.
 
متن اطلاعیه‌ای که توسط دفتر آیت الله حسین وحید خراسانی صادر شده بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.
 
حادثه‌ ناگوار زلزله در غرب کشور و همچنین کشور همسایه، عراق، موجب تألم خاطر معظم‌له گردید. ایشان ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه‌ ناگوار و طلب مغفرت برای جانباختگان و شفای عاجل برای مصدومان، اجازه فرمودند: مؤمنین می‌توانند یک سوم از سهم مبارک امام علیه السلام را جهت رفع ما یحتاج ضروری آسیب دیدگان، صرف نمایند.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com