کد خبر ۴۹۳۶۹ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
رئیس پلیس آگاهی استان قم:

سارق طلاجات کودکان با بیش از 20 فقره سابقه سرقت در قم دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری سارق طلاجات کودکان با بیش از 20 فقره سابقه سرقت در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  احمد کرمی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سرقت طلاجات کودکان در معابر سطح شهرستان قم و نظر به اینکه سرقت توأم با ربایش اطفال بوده و اثرات روانی نامطلوبی بر ذهن کودکان قربانی بجا گذاشته، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات پلیسی پی بردند سارق طلاجات کودکان، فردی حدوداً 40 ساله بوده که با پرسه زنی در کوچه‌ها به‌وسیله موتورسیکلت و شناسایی سوژه مورد نظر خود از بین دختربچه‌های 3 تا 7 ساله آن‌ها را به بهانه خرید بستنی و خوراکی اغفال و سوار موتورسیکلت کرده و پس از انتقال به محلی خلوت اقدام به بریدن النگوها و درآوردن گوشواره‌های آن‌ها کرده و کودکان را در مکانی دور از محل سوار کردن رها و متواری می‌شوند.

سرهنگ کرمی ادامه داد: مأموران پس از اقدامات و بررسی‌های صورت گرفته موفق شدند محل سکونت سارق را شناسایی کنند اما به دلیل اینکه سارق در محل سکونت خود حضور نداشته، موجب شد تا کارآگاهان به تحقیقات تخصصی‌تر بپردازند که پس از تلاش‌های صورت گرفته نهایتاً محل اختفاء نامبرده را در پایتخت شناسایی و با کسب دستور از مقام قضائی و اعزام یک اکیپ عملیاتی به مکان موردنظر، سارق را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

وی افزود: با به‌کارگیری یکسری تحقیقات پلیسی و ارائه مدارک و مستندات مربوطه توسط مأموران، سارق که هفت فقره سابقه کیفری را در پرونده خود داشت، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و قصد خود را از سرقت‌ها تأمین هزینه‌های مصرف مواد مخدر دانست و به بیش از 20 فقره سرقت طلاجات کودکان اعتراف کرد.

سرهنگ کرمی بیان کرد: در این خصوص تعداد 12 نفر از شاکیان در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کردند و در ادامه مشخص شد متهم  اموال مسروقه را به شخصی طلافروش فروخته است، که در این رابطه مال‌خر طلاجات نیز شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت : در نهایت پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و متهمان با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com