کد خبر ۴۹۴۸۸ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
آیت الله مکارم شیرازی:

حضور و کمک رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه سریعتر و بهتر از گذشته بود

قم- ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید زلزله کرمانشاه را مهمترین مسائل روز کشور دانست و گفت: تصور من این است حضور و کمک رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه سریعتر ، بهتر و جامع تر از سال های گذشته بود که جای تشکر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا ، وی روز یکشنبه در دیدار محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: دراین راستا باید به این نکته توجه داشت که همچنان مشکلات در مناطق زلزله زده فراوان است.
وی با تاکید بر ساخت و ساز خانه و اسکان زلزله زدگان گفت: این چنین نباید باشد که با گذشته زمان این مساله به فراموشی سپرده شود و باید این کمک ها همچنان ادامه داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: با توجه به درپیش بودن سرمای زمستان باید کاری کرد که کسی در این مناطق از سرما از بین نرود و امیدی که برای بازسازی این اماکن آسیب دیده ایجاد شده به یاس تبدیل نشود.
وی توجه به مقاوم سازی خانه ها و بازسازی بافت های فرسوده را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید فکر اساسی برای خانه های فرسوده صورت گیرد چرا که خانه های نو نیز فرسوده هستند و نوسازی این خانه ها هزینه ای کمتر از آسیب های پس از حوادثی مانند زلزله دارد.
وی با تاکید بر تجدید نظر در نظام مهندسی افزود: نظام مهندسی تبدیل به تشریفات و یا ایجاد درآمد عده ای شده است که باید در این امر تجدید نظر شود
این مرجع تقلید با بیان اینکه باید دعواهای فعلی کنارگذاشته شود گفت: آنچه مهم است فروریختن خانه های نوسازی است و باید برای بهسازی و مقاوم سازی ساختمان های کشور فکر اساسی صورت گیرد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت فضای مجازی کشور افزود: فضای مجازی تنها برای تنزل اخلاق نیست بلکه کاری سیاسی برای فروپاشی اصول اخلاقی است.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر غرب سلطه فضای مجازی دارد باید به کارهای غرب با سوء نیت نگاه کرد و نباید به آنها خوشبین بود.
وی با بیان اینکه فضای مجازی مسائل اخلاقی، اعتقادی، دینی و سیاسی را تهدید کرده است گفت: باید فکری برای جانشین این فضا ایجاد شود و نگوییم که نمی شود.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در گذشته بسیاری از کارها را که می گفتند امکان پذیر نیست، انجام دادیم، موضوع فضای مجازی نیز از این دسته است.
وی در ادامه اخذ مالیات را مورد اشاره قرار داد و گفت: مالیات ها باید عادلانه باشد و گرفتن مالیات از کسبه های کوچک و فراموش کردن دانه درشت ها درست نیست.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه روز یکشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد.
وی در بدو ورود به قم در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در دفتر آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید حضور یافت.
7404/ 6133/ خبرنگار - محمد زمانی ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com