کد خبر ۴۹۴۹۶ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۹
نوبخت:

بودجه ۹۷ کشور به‌جای شیوه سنتی مبتنی بر عملکرد است

قم - سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد جایگزین شیوه سنتی شده است، گفت: تصویب اعتبارات دستگاه‌ها بر اساس قیمت تمام شده و هزینه واحد خدمت محاسبه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت صبح یکشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: اگر قم را کانون تولید اندیشه و علوم اسلامی و انسانی بدانیم، جامعه المصطفی مرکز ترویج این علوم در سراسر جهان است.

وی  تصریح کرد: در ارزیابی‌های برون مرزی جامعه لمصطفی توانسته به خوبی به عنوان یک دانشگاه معتبر جایگاه خود را تثیبت و رسالت خود را انجام دهد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از طرف دولت توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها می‌شود، افزود: با توجه به اینکه تولید علم و تولید فناوری‌های جدید مورد تأکید است لذا باید به کانون‌ها و مراکزی که روح اسلامی را ترویج می‌کنند نگاه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور کشورمان خود فرزند حوزه و دانشگاه است، گفت: دولت نیز محصول این دو کانون حوزوی و دانشگاهی است.

توجه دولت به مراکز حوزوی و علوم اسلامی

نوبخت با بیان اینکه تخصیص بودجه با هدف افزایش بازدهی و کارآیی عملکرد مبتنی بر فعالیت دستگاه‌ها صورت می‌پذیرد، ابراز کرد: به این جهت در شیوه بودجه‌ریزی سال ۹۷ اصلاحاتی گسترده صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد جایگزین شیوه سنتی شده است، افزود: اعتبارات همه دستگاه‌ها بر اساس قیمت تمام شده و هزینه واحد خدمت محاسبه و تصویب می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه توجه به مراکز حوزوی، درخواست غیر معقولی نیست، تصریح  کرد: در بودجه ۹۷ مراکز حوزوی که آموزش عالی انسانی و اسلامی دارند چون جامعه المصطفی نگاه واقع بینانه شده که در غیر این صورت ناقص عمل کرده‌ایم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com