کد خبر ۴۹۵۳۳ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
استاندار یزد:

ایجاد مانع برای کارآفرین ممنوع/ثبت جهانی یزد بایدبه نفع مردم باشد

یزد- استاندار یزد و رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با تاکید بر حمایت همه جانبه برای رونق تولید گفت: ایجاد مانع برای کارآفرینان ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با بیان اینکه همه باید برای رونق تولید در استان تلاش کنند، اظهار داشت: روشن است که وقتی نمایندگان بانک‌ها در جلسات بررسی و پایشی که انجام می شود، حضور دارند دیگر لزومی ندارد کسی بخواهد در جلسه اصلی کارگروه مخالفتی کند و طرحی رد شود.

وی با اشاره به سرعت گرفتن روند کار از سوی بانک ها در پرداخت تسهیلات ادامه داد: گزارشی که از سوی بانک ها ارائه شد، نشان می دهد کار سرعت گرفته و بانک ها با اراده بهتری وارد کار شدند.

استاندار یزد با بیان اینکه متوجه معذورات و شرایط بانک ها نیز هستیم و می دانیم همه دچار شرایط سخت هستیم، اضافه کرد: قرار بر این است که منحنی بانک ها و اقتصاد را طوری ادامه بدهیم که نقطه پایان آن رونق تولید باشد و در تولید و اشتغال استان شاهد رونق باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رونق در همه حوزه ها باید باشد، از صنعت و معدن و کشاورزی گرفته تا بخش خدمات و ... اظهار داشت: میراث فرهنگی که دنیایی از اشتغال را برای استان دارد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

زمانی قمی با تاکید بر اینکه توسعه را باید در قواره خود استان ببینیم و از مزیت های استان بهره ببریم، افزود: اینکه حتی در روزهای تعطیل هم کار را دنبال کنیم، به طور قطع ثواب و پاداشی دارد که مورد توجه خداوند خواهد بود.

وی با اشاره به برخی مانع تراشی ها از سوی دستگاه ها در استان عنوان کرد: کارگروه برای رفع موانع تولید است نه ایجاد مانع بنابراین دستگاه ها در سطح استان باید مراقب باشند که وقتی این جلسه شکل گرفت مانع را در راستای کار حذف کنند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه اصالت نیز با بخش خصوصی است و نمی توانیم با منابع و مسیرهای دولتی اقتصاد پویا داشته باشیم، تصریح کرد: تاکید ما توجه ویژه به بخش خصوصی است و معتقدیم بخش خصوصی می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد چرا که با اقتصاد دولتی و تمرکزی که دولت در آن داشته باشد راه به جایی نخواهد برد به ویژه که در چند دهه گذشته نتایج آن را دیده ایم.

وی ادامه داد: امید است شاهد تحرک و پویایی در تیم اقتصادی باشیم و گزارش های هفتگی که ارائه می شود باید نشان دهد چه اتفاقی افتاده است و جامعه نیز باید نتایج این تحرک را ببیند.

زمانی قمی با بیان اینکه ایجاد مانع برای کارآفرینان ممنوع است، اظهار کرد: تاکید دارم رفع موانع صورت گیرد و کار آفرینان و سرمایه گذاران را پشت درهای اتاق معطل نکنیم و در پیچ و خم های اداری نگذاریم.

وی بیان داشت: کارآفرینان یزدی باید به ما اعتماد کند و این اعتماد از فعالیت های بدنه دولت در استان خواهد بود لذا اگر لازم شود با کارآفرینان خارج از نوبت و حتی در نیمه شب ملاقات خواهم داشت چراکه زمان بسیار اندک است.

استاندار یزد اضافه کرد: در حوزه تولید هم باید بخش هایی را دنبال کنم و مواردی را به مدیران و دستگاه ها و معاونانم بسپارم تا به نتیجه خوبی برسیم، لازم است بخشی از واحدها را به طور ویژه ببینیم و هر نوع اشکالی را با حساسیت دنبال کنیم تا در حوزه صادرات و سرمایه گذاری به مشکلی برنخوریم.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی به ویژه در جذب سرمایه باید برنامه ارائه کنند و بر اساس ثبت جهانی شهر باید برنامه ای ارائه شود که نتیجه آن به نفع شهر باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com