کد خبر ۴۹۵۳۹ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

50 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در اجرا می شود/ حضور گردان فنی بسیج قم در مناطق زلزله زده

قم- ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم، گفت: 50 عنوان برنامه اصلی و همچنین 570 برنامه هدفمند در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در این استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد بیطرفان روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج، افزود: بسیج از نخستین روزهای پیروزی انقلاب به عنوان نیروی مردمی نهضت اسلامی در صحنه های دفاع از کشور و دستاوردهای نظام حضور داشته و به عنوان مجموعه ای سازمان یافته در کنار سپاه پاسداران به انجام ماموریت های خود پرداخته است.
وی بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی بسیجیان در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حضور پیدا می کردند و پس از جنگ نیز نیروی بسیج وارد کارزار سازندگی کشور و مقابله با جنگ نرم دشمن شد.
وی با اشاره به گسترش فرهنگ بسیج در جهان اسلام، ادامه داد: امروز نیز بسیجیان در صحنه دفاع از حرم اهل بیت (ع) حضوری فعال دارند.
بیطرفان گفت: نیروی بسیج همچنین در کمک رسانی به مناطق حادثه دیده غرب کشور حضوری فعال دارد و بسیجیان استان قم 24 ساعت بعد از حادثه زلزله در کنار مردم منطقه بودند و به خدمت رسانی پرداختند.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز علاوه بر حضور گردان های بسیج در مناطق زلزله زده، کمک های مردم توسط پایگاه های مقاومت جمع آوری و به دست آسیب دیدگان می رسد.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: طبق آخرین گزارش ها، وسایل مورد نیاز از جمله آب، غذا، پتو و چادر در مناطق حادثه دیده وجود دارد و گردان های بسیج در کنار سایر نیروهای امداد رسان به فکر فراهم کردن شرایط اسکان موقت مردم در فضاهای امن هستند.
وی با اشاره به این که 29 آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است، بیان کرد: 50 عنوان برنامه اصلی در کنار 570 برنامه تکمیلی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج در قم به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: افتتاح پایگاه های مقاومت و سالن های ورزشی جدید، برگزاری یادواره شهدا در محله های مختلف شهر، بهره برداری از طرح های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، اعزام گروه های جهادی به مناطق حادثه دیده غرب کشور، عطرافشانی مزار شهدا وشرکت پرشور بسیجیان درنماز جمعه از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای هفته بسیج در قم است.
بیطرفان گفت: همچنین در روز هفتم آذرماه تجمع بزرگی با حضور سه هزار بسیجی به مناسبت به امامت رسیدن امام زمان (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
وی افزود: گردهمایی اقشار مختلف بسیج از جمله دانشجویان بسیجی با عنوان انقلابیون جوان و اجرای طرح گشت محله محور به منظور افزایش سطح امنیت محله ها با همکاری نیروی انتظامی توسط 250 پایگاه مقاومت بسیج استان قم، نیز به مناسبت هفته بسیج اجرا می شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) گفت: برگزاری نشست های فرهنگی و بصیرت افزایی، ارائه میز خدمت توسط بسیجیان جامعه پزشکی، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با مراجع تقلید و علما، اجرای محفل شبی با شهدا، اکران فیلم های انقلابی در پایگاه های بسیج و تشکیل کارگاه های آموزشی در موضوع سبک زندگی برای شهروندان از دیگر برنامه هایی است که در هفته بسیج اجرا می شود.
وی با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی قم،گفت: فعالیت درزمینه پرورش دام، طیور و آبزیان، آموزش روستائیان و درآمدزایی برای آنها و ارائه تسهیلات و مشوق های مالی به فعالان روستایی از جمله برنامه هایی است که توسط بسیج سازندگی استان قم دنبال می شود.
وی همچنین با بیان بخشی از فعالیت های انجام شده توسط بسیجیان قم در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: تاکنون 140 تن از بسیجیان قم درقالب گردان فنی به منطقه غرب کشور اعزام شده اند و این گروه ماموریت خود را برای انتقال مردم به مناطق امن و تامین مایحتاج آنان به خوبی انجام داده است وتلاش ها برای فراهم کردن شرایط اسکان موقت مردم در فضاهای امن همچنان ادامه دارد.
بیطرفان گفت: مردم شریف استان قم بیش از 350 میلیون ریال را برای کمک به حادثه دیدگان زلزله اخیر به پایگاه های بسیج استان تحویل دادند که این رقم برای تهیه وسایل مورد نیاز مردم آسیب دیده هزینه شد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های بسیج استان قم برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی، افزود: برای بهبود شرایط زندگی مردم منطقه قمرود قم، دستگاه های قوی آب شیرین کن در منطقه مستقر شد تا مردم از آب شیرین و بهداشتی بهره مند شوند.
وی ادامه داد: همچنین برای حمل و نقل بهتر مردم این مناطق به سطح شهر چندین دستگاه خودرو عمومی درنظر گرفته شد تا از هدر رفت وقت مردم جلوگیری شود.
قمرود از مناطق بخش مرکزی قم است و در فاصله 30 کیلومتر شهر قم قرار دارد.
بیطرفان گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی قرارگاه جواد الائمه (ع) در سطح بسیج استان دایر شد؛ این قرارگاه در جریان همکاری با بهزیستی و سایر نهادهای خدمت رسان، مناطق آسیب پذیر شهر و استان قم را شناسایی و برای رفع مشکل های مردم آن مناطق و کمک مادی و معنوی به آنان، برنامه هایی را به اجرا درآورد.
وی در ادامه به وضعیت سازماندهی بسیجیان در قم اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی ترین کارهای بسیج جذب حداکثری است که در قالب نیروهای کادر، فعال و عادی انجام می شود و اکنون بیش از 350 هزار بسیجی برادر و خواهر در اقشار محتلف بسیج استان قم فعالیت می کنند.
5 آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com