کد خبر ۴۹۵۴۴ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
استاندار یزد:

هر کس که به تحرک و رونق تولید کمک کند از دولت است

استاندار یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد: هر کسی که به تحرک و رونق تولید کمک کند از دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد آوا، محمود زمانی قمی استاندار یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به سرعت گرفتن پرداخت‌ تسهیلات به تولید، اظهار کرد: اگر چه بانک‌ها نیز از شرایط سخت در حوزه اقتصادی مستثنا نیستند با این وجود باید به گونه‌ای رفتار شود که حوزه اشتغال و تولید رونق پیدا کند و در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، خدمات، اقتصاددانش بنیان، میراث فرهنگی و ... توسعه ایجاد شود.

وی هدف از تشکیل کارگروه رفع موانع تولید را حرکت دستگاه‌ها در جهت برداشتن موانع سر راه تولید و تخفیف آنها دانست و افزود: باید محور اقدامات را بر پر و بال دادن به بخش خصوصی قرار دهیم، چرا که نمی‌توان با منابع و مسیرهای دولتی اقتصاد پویا به وجود آورد و مشکل بیکاری را حل کرد.

زمانی قمی تأکید کرد: وظیفه ما دولتی‌ها است تا به بخش خصوصی بها دهیم و از آنها حمایت کنیم تا با این اقدام شاهد تحرک بیشتر و بهتر در حوزه تولید و اقتصاد و تیم اقتصادی دولت باشیم، جامعه باید اقداماتی که برای بهبود اقتصاد در بخش‌های مختلف انجام شده است را ببیند و امید در میان مردم نیز از تحرک و گره‌گشایی از کار آنها به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه  هر کسی که به تحرک و رونق تولید کمک کند از دولت است و از او تشکر می‌کنیم، ادامه داد: نماینده عالی دولت در استان‌ها وظیفه سنجش و داوری در خصوص پیشرفت مسئولان دولتی در حوزه‌های مختلف در هر استان را به عهده دارد و بنده نیز معیار خود را در این زمینه تا حدودی اعلام کرده‌ام و ما باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم.

استاندار یزد تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را نباید در پشت در و در پیچ و خم اداری نگاه داریم، می‌توانیم مسیر را کوتاه کنیم باید به گونه‌ای رفتار شود که کارآفرینان این اطمینان و اعتماد را داشته باشند که ما طالب آنها هستیم و از کار آنها استقبال می‌کنیم چرا که اگر این ذهنیت و دو دلی در بین کارآفرینان به وجود آید که آیا در استان کسی به کار آنها رسیدگی می‌کند یا خیر، آنها کاری انجام نمی‌دهند.

وی گفت: من در هر موقع شبانه روز آمادگی ملاقات با کارآفرینانی که واقعا فعال و دغدغه مند هستند را دارم و زمان محدودی را در پیش خود می بینم که باید در حوزه کاری خود تقسیم کنم و مسیرهای مختلف را برای رسیدن به هدف دنبال کنم.

زمانی قمی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق جهت رونق  تولید در استان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه باید واحدهایی که بخش اعظمی از صادرات استان را تولید می‌کند حمایت شوند و نگذاریم دچار مشکل شوند، در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار نیز بخصوص میراث فرهنگی با توجه به جهانی شدن یزد می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد و باید با متناسب با این جهانی شدن برنامه‌هایی را تصویب و به نفع شرایط موجود پیش برویم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com