کد خبر ۴۹۵۵۰ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۲

فوت یک تن بر اثر تصادف درقم/ پردیسان ازکمبود پایگاه های اورژانس رنج می برد

قم- ایرنا- معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: متاسفانه عصر امروز به دلیل برخورد یک دستگاه خودرو تیبا با دو عابر پیاده، یکی از انها در دم فوت کرده و دیگری نیز به دلیل جراحت به بیمارستان منتقل شد.

مهدی فراهانی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: این حادثه در میدان شهدای پردیسان قم به سمت جاده کهک اتفاق افتاده و نیروی امدادی اورژانس به موقع در صحنه حاضر شدند و فرد مجروح را به بیمارستان منتقل کردند.
وی ادامه داد: یکی از عابران که یک بانوی حدود 50 ساله بود، در محل حادثه در دم فوت کرد.
فراهانی با بیان اینکه اقدامات اورژانس در پردیسان قم به تناسب جمعیت این شهرک مناسب نیست، گفت: با وجودی که پردیسان بالای 200 هزار جمعیت دارد ولی ما تنها سه پایگاه اورژانس و سه آمبولانس داریم و با توجه به محدوده های پرخطر این شهرک، ممکن است در یک صحنه، هر سه آمبولانس درماموریت باشند.
وی ادامه داد: پردیسان قم نیازمند حداقل سه پایگاه دیگر، سه دستگاه آمبولانس و نیروی انسانی است تا بتواند متناسب با حجم تراکم این منطقه، خدمت رسانی کند و متاسفانه وضعیت فعلی، پاسخگو نیست.
وی یادآورشد: ماموریت های اورژانس تنها به مساله تصادف ختم نمی شود بلکه بیماری های قلبی، تنفسی وسایر موارد اینچننی را پوشش می دهیم.
فراهانی گفت: اگر خدای ناکرده در جایی تصادفی رخ داده باشد ولی نیروهای اورژانس وآمبولانس های ما همزمان در ماموریت باشند باید از استان قم اعزام شود که فرآیند کار را دشوار خواهد کرد، بنابراین خواهان افزایش پایگاه ها در این منطقه هستیم.
شهرک پردیسان در 10 کیلومتری استان قم قرار دارد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** اطمینان- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com