کد خبر ۴۹۵۸۶ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد :

عهد سربازی لشکریان امام زمان (عج) همزمان با ۹ ربیع‌الاول در مسجد مقدس جمکران

ابراهیم صدوقی از برگزاری مراسم صبحگاه مهدوی با حضور نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم به منظور بیعت با امام زمان(عج) در روز ۹ ربیع‌الاول خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه از نیروهای نظامی و انتظامی از جمله ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و هیئات مختلف، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان و خادمین دعوت به عمل آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی با اشاره به برنامه‌های نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از شب هشتم ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری(ع) با برگزاری مراسم باشکوه عزاداری با سخنرانی آیت الله صدیقی و مداحی حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان آغاز می‌شود.

وی از برگزاری همایش منجی موعود در شب نهم ربیع الاول خبر داد و افزود: این همایش با حضور 2 هزار و 500 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که فراخوان مقالات آن از ماه‌ها قبل اعلام شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مقالات به دبیرخانه این همایش ارسال شده است تصریح کرد: این همایش با نظارت علمی دانشکده الهیات دانشگاه قم برگزار می‌شود.

صدوقی اظهار کرد: افتتاحیه این همایش در شب نهم ربیع الاول و نشست‌های تخصصی این همایش در صبح روز نهم ربیع الاول در دانشگاه الهیات دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه ای با عنوان عهد با امام زمان (عج) در روز نهم ربیع‌الاول خبر داد و گفت: این برنامه، تجدید بیعت اقشار مختلف مردم در قالب لشکریان حضرت ولیعصر(عج) با ایشان است و از نیروهای نظامی و انتظامی از جمله ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و هیئات مختلف، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان و خادمین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دعوت شده است تا در صبح نهم ربیع الاول گردهم آمده و یک عهد همگانی را با امام زمان(عج) و نایب ایشان یعنی مقام عظمای ولایت داشته باشند.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران یکی از بخش‌های این مراسم را خواندن متن بیعت نامه امام زمان دانست و افزود: متن این بیعت نامه طوری تنظیم شده است تا بتوان در تمام ابعاد زندگی اعم از حوزه اقتصادی، نظامی، سیاسی و خانوادگی با امام زمان (عج) عهد بست.

صدوقی با اشاره به برنامه اختتامیه شعر دانشجویی بیان کرد: این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه قم انجام شده که افتتاحیه آن در ایام نیمه شعبان برگزار شد و اختتامیه آن نیز در روز نهم ربیع الاول به اجرا خواهد رسید و درآن آثار برتر شعر دانشجویی مشخص می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشروح برنامه‌های ایام نهم ربیع در نشست خبری که روز شنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود اعلام خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com