کد خبر ۴۹۶۰۰ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
استاندار قم:

قم باید در امر کتاب و کتابخوانی پیشگام باشد

قم - استاندار قم با تأکید بر لزوم تقویت و بارورشدن بنیه کتابخانه‌های عمومی گفت: استان قم باید در امر کتاب و کتابخوانی پیشگام باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، سید مهدی صادقی پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که در سالن همایش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد بر لزوم تقویت و بارورشدن بنیه کتابخانه‌های عمومی استان قم تأکید کرد و گفت: تشویق به کتاب و کتابخوانی باید به صورت عملی و به دور از شعار و شعارزدگی باشد.

وی توسعه کتابخوانی در کودکان را هم مورد تأکید قرار داد و افزود: کودکان با مشاهده رفتار بزرگ‌ترها تبعیت خواهند کرد و این تشویق به مطالعه باید به صورت اسلامی و در عمل صورت بگیرد.

استاندار قم از ایراد سخنان تکراری در همایش‌های کتاب و کتابخوانی انتقاد کرد و افزود: اگر به جای شنیدن سخنرانی‌های همیشگی به هر کدام از شرکت کنندگان در همایش‌ها یک کتاب هدیه شده و یک ساعت فرصت یک ساعته برای مطالعه داده شود توفیقی اجباری برای مطالعه ایجاد می‌شود که شاید به ثواب نزدیک‌تر باشد اما تا مادامی که تشویق کننده خود به کتاب کم توجه باشد این تشویق مثمر ثمر نخواهد بود.

مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

وی به آسیب‌های رواج بیش از اندازه فضای مجازی در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: باید در مقابل این ابزارها روش‌های مختلف و متعددی برای جذب مخاطب کتابخوان طراحی و اجرا شود و تلاش کنیم به رغم شرایط خاصی که در جامعه و دنیا بر اثر استفاده از شبکه‌های مجاز ی است و وقت زیادی از مردم را می‌گیرد شرایط توسعه جایگاه کتاب در خانواده‌ها را فراهم کنیم.

صادقی لزوم توسعه کتابخوانی در استان قم را هم فراتر از سایر استان‌ها ارزیابی کرد و گفت: با توجه به جایگاه قم و انتظاری که از استان قم می‌رود باید در امر کتاب و کتابخوانی پیشگام باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com