کد خبر ۴۹۶۰۳ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶
مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان شمالی:

جشن‌های "نهم ربیع‌الاول" در تمام نقاط استان خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان شمالی گفت: جشن‌های نهم‌ ربیع‌الاول٬ همزمان با آغاز امامت امام عصر(عج) در تمام نقاط و شهرهای استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد، شیرالله عصمتی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های نهم ربیع الاول اظهار داشت: جشن محوری  آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در بجنورد با حضور مسئولین، دانشجویان، موسسات فرهنگی و حسینیه‌های هم‌نام حضرت مهدی (عج) و با حضور سخنران مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) افزود: برگزاری میزگرد با حضور اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم و حوزه علمیه در محل صدا و سیما، برگزاری مسابقه کتابخوانی توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی، برپایی ایستگاه های صلواتی در میدان شهدا و پارک شهر، برگزاری اردوهای فرهنگی در ایام نهم ربیع الاول و یا نیمه شعبان به مقصد قم، برگزاری دوره 20 ساعته آموزش معارف مهدویت برای دانشجویان، از مهم‌ترین برنامه های عملیاتی در این ایام است.

 مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: نخستین اقدام حضرت حجت(عج) بعد از ظهور، اقامه نماز است و انتظار می رود که منتظران ایشان نسبت به نماز کم تفاوت نباشند و به این فریضه الهی توجه خاصی داشته باشند.

حجت الاسلام رضا احمدی‌فرد با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاههای اجرایی انجام خواهد شد، گفت: در این ایام، امامان جماعت دستگاه‌های اجرایی صحبت‌هایی را پیرامون مهدویت در بین دو نماز خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در حاشیه این جلسه ضمن اشاره به آذین بندی مدارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها در این ایام اظهار داشت: بخشنامه را در 25 آبان به مدارس و ادارات شهرستان مبنی بر تشکیل ستاد نهم ربیع الاول ارسال کردیم.

براتعلی حاتمی در خصوص برنامه های آموزش و پرورش در این ایام تصریح کرد: برگزاری مسابقات روزنامه دیواری، دعوت از سخنرانان مرکز مهدویت، استفاده از فضای مجازی برای ارائه مطالب مهدویت، نواختن زنگ آغاز امامت امام زمان (عج) در دبیرستان دخترانه حضرت نرجس و تجلیل از دختران با حجاب و پسران محجوب از جمله مهمترین برنامه های این دستگاه است.

مدیر‌کل شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز شناسایی راهکارهای مردمی کردن مراسمات نهم ربیع الاول را مهم دانست و گفت: 12 مراسم رسمی در طول سال در تقویم اجرایی کشور وجود دارد که باید با مدیریت مردم اجرایی شود نه دستگاه‌های دولتی.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری افزود: متاسفانه نهم ربیع الاول به عنوان‌های نامطلوب دیگر جا افتاده است. صدا و سیما باید پررنگ تر وارد این  جریان شده چراکه این ایام ظرافت کاری‌های خاص خود را دارد. همچنین هیئت‌های مذهبی و روحانیت باید به جد به این مهم ورود پیدا کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com