کد خبر ۴۹۶۳۸ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
مدیرکل کتابخانه های عمومی در همایش بزرگداشت مقام کتابداران بیان کرد؛

8 هزار جلد کتاب بریل درقم تولید و به کتابخانه های سراسر کشور ارسال شده است

مدیرکل کتابخانه های عمومی در همایش بزرگداشت مقام کتابداران بیان کرد: 8 هزار جلد کتاب بریل تولید و به کتابخانه های سراسر کشور ارسال شده است این موفقیت مرهون حمایت استاندار محترم از این بخش و تهیه دستگاه 87 میلیون تومانی چاپگر بریل توسط ایشان می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی قم در همایش گرامیداشت مقام کتابداران اظهار داشت: در یکسال گذشته محور فعالیت های اداره کل در حوزه های فرهنگی، کتابخانه ای، عمرانی، پرسنلی و ... به موزات یکدیگر پیش رفته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم ضمن اشاره به افتتاح کتابخانه الزهرا «س» در منطقه محروم شاه ابراهیم بیان کرد: این منطقه کم برخوردار فاقد کتابخانه عمومی بود و با همکاری خوب حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی به بهره برداری رسید و کتابداران ما با استقرار در آن کتابخانه و انجام ویژه برنامه های متنوع فرهنگی به تبلیغ کتاب و کتابخانه می پردازند. وی سپس به فضاسازی و طرح شاداب سازی کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: دعوت از عموم مردم برای عضویت در کتابخانه های عمومی منوط به بستری مناسب است و ما این بستر را با بهبود شرایط ساختمانی، فیزیکی و عمرانی همچون زیباسازی، تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و نور و.... برای علاقمندان فراهم کردیم.

جباری اظهار داشت: در سال گذشته 3 کتابخانه بازسازی اساسی شد و امسال هم کتابخانه های دیگری برای بهسازی در دستور کار قرار دارند. وی همچنین به تولید 8 هزار جلد کتاب بریل و ارسال آن به بخش های نابینایان سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این پشتکار و پیگیری و جدیت ما در تولید کتابهای بریل مرهون حمایت استاندار محترم از این بخش و تهیه دستگاه 87 میلیون تومانی چاپگر بریل توسط ایشان می باشد که سرعت عمل و انگیزه کتابداران روشندل این بخش را برای خدمت در حوزه کتاب دو چندان کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی تصریح کرد: متاسفانه روشندلان عزیز از فقر منابع برخوردارند و واحد تولید بریل اداره کل کتابخانه ها با پشتکار و علاقه ای که تا کنون از خود نشان داده، سعی کرده تا این کمبود را با تولید کتابهای گویا و ... جبران کند. وی سپس به پرداخت به موقع حقوق و دستمزد و مزایای کتابداران اشاره کرد و گفت: همه این تلاش ها و خدمات صورت گرفته برای استفاده مردم عزیز از این امکانات انجام می شود.

جباری در ادامه گفت: با توجه به محدودیت های مالی، خوشبختانه بودجه خوبی برای کتابخانه های عمومی در نظر گرفته شده که ان شالله نتیجه آن افتتاح و بهره برداری کتابخانه شهدای نوبهار در سال جاری می باشد. وی در پایان ضمن تشکر از تلاش کتابداران بیان کرد: بر همه ما فرض است با تلاش و جدیت بیشتر، فعالیتهای فرهنگی خود در حوزه کتاب را در راستای تحقق بخشیدن به مطالبات مقام معظم رهبری به منصه ظهور برسانیم و شاهد افزایش سرانه مطالعه مفید در جامعه باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com