کد خبر ۴۹۶۶۹ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی در قم برگزار می‌شود

کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی در تاریخ نهم آذرماه به میزبانی قم برگزار می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای کارگروه همایش بین‌المللی قرآن و علوم انسانی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فعالیت دو ساله  دبیرخانه کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این کنگره تشکیل شورای سیاست‌گذاری و شورای علمی و کمیته اجرایی کنگره بود.

دبیر کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی افزود: تاکنون هزار و 153 مقاله و چکیده به زبان‌های مختلف ازجمله فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه به دبیرخانه این کنگره ارسال‌شده که از این تعداد 689 مقاله به‌صورت کامل از داخل و خارج کشور به‌منظور ارزیابی و آماده‌سازی جهت چاپ به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی با اشاره به برگزاری 38 پیش نشست داخلی و خارجی در کشورهای ایران، هندوستان، اندونزی، بنگلادش و غیره از دیگر دستاوردهای دبیرخانه این کنگره به شمار می‌رود، عنوان کرد: 20 جلد از کتب سفارشی و مقالات رسیده و 7 مجله و چندین نرم‌افزار و آثار متفرقه از مهم‌ترین دستاوردهای دبیرخانه کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اصفهانی گفت: کتاب‌هایی همچون درآمدی بر روش‌شناسی مطالعات قرآن و علوم انسانی، منبع شناخت شخصیت‌ها و فعالیت‌های معاصر میان‌رشته‌ای قرآن و علوم و نیز علوم انسانی در تفسیر نمونه  به دست چاپ رسیده و در حین برگزاری این کنگره رونمایی خواهد شد.

دبیر کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی  در مورد موضوعات کمیسیون‌های این کنگره توضیح داد: در کمیسیون‌های این کنگره موضوعات روانشناسی، اخلاق و تربیت، علوم اجتماعی و سیاسی و مدیریت، فقه و حقوق، مباحث نظری، مستشرقان  و علوم حدیث بررسی خواهد شد.

گفتنی است در حالی 12 تن از شخصیت‌های علمی میان‌رشته‌ای از کشورهای مختلف جهان برای حضور در این همایش دعوت‌شده‌اند که این کنگره بین‌المللی نهم آذرماه با سخنرانی آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله اعرافی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com