کد خبر ۴۹۷۲۲ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
رئیس دانشگاه شهاب دانش قم:

موسسه عالی شهاب دانش قم به جمع دانشگاه‌های کشور پیوست

رئیس دانشگاه شهاب دانش استان قم گفت: با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موسسه عالی شهاب دانش قم به جایگاه دانشگاه ارتقا پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی کراری در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت دانشگاه شهاب دانش از سال 85، اظهار داشت: اساتیدی که در این دانشگاه تدریس می‌کنند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر هستند و ازنظر آزمایشگاه و امکانات حتی از برخی دانشگاه‌های دولتی برتر هستیم.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم افزود: اکنون 4 هزار دانشجو در حال تحصیل بوده که بیش از 450 تن در مقطع ارشد تحصیل می‌کنند و برخی از دانشجوهای کارشناسی ما در سال جدید به دانشگاه دولتی در مقطع ارشد راه پیدا کردند.

وی گفت: هدف ما رشد علمی است و تاکنون هدف اصلی را برآورده کرده‌ایم و از همه مهم‌تر دانشگاه شدن بسیار دشوار است، چراکه دولت آئین‌نامه‌ای را تدوین کرده و باید این شرایط برای مؤسسات غیردولتی رعایت شود.

کراری بابیان اینکه این مجموعه در سال 96 به دانشگاه ارتقا پیداکرده است، عنوان کرد: در حال حاضر 70  تن از اعضای هیئت‌علمی که از جمع برترین‌ها هستند را با مدرک دکتری استخدام کرده‌ایم.

به گفته وی، این موفقیت تنها برای ما نیست بلکه برای استان قم است، دانشگاهی که تنها وابسته به شهریه دانشجو باشند بسیار کم هستند و این دانشگاه بودجه به‌جز شهریه دانشجوها ندارد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش استان قم با بیان اینکه بیش از 90 درصد دانشجوهای شهاب دانش قم بومی هستند، گفت: امروزه قم دانشگاهی دارد که می‌توان به آن تکیه کرد، بسیاری از دانشجوهای قمی که در شهرهای دیگر هستند از دانشگاه شهاب دانش درخواست انتقالی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بهترین دانشگاه‌های اروپا و امریکا غیردولتی هستند، عنوان کرد: ما نیز در بلندمدت به یکی از بهترین‌های کشور تبدیل خواهیم و از سال آینده در رشته برق مقطع دکتری خواهیم داشت و تاکنون شرایط قانونی راداریم.

کراری تصریح کرد:این دانشگاه دارای رشته‌هایی همچون علوم انسانی،علوم پایه و مهندسی است و بر اساس شاخص‌هایی که وزارت علوم مشخص کرده است دانشگاه شهاب دانش در سطح نخست قرارگرفته است.

گفتنی است، مراسم رونمایی دانشگاه شهاب دانش قم صبح امروز با حضور احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و هیئت‌رئیسه این دانشگاه به انجام رسید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com