کد خبر ۴۹۷۳۶ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۱

مشاور مدیرکل ارشاد قم: بانک های اطلاعاتی معرفی کتاب های مفید راه اندازی شود

قم - ایرنا - مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در مرکزهای گوناگون علمی و کتابخانه ها، بانک های اطلاعاتی به منظور معرفی کتاب های مفید برای سنین مختلف راه اندازی شود تا مراجعان به خیالی آسوده بتوانند به کتاب های سودمند دسترسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی اسماعیلیان روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شهر قم اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان در سطح کشور، جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان تشکیل شده است.
وی با بیان این که دین مبین اسلام بر اهمیت کتابخوانی و کسب دانش تاکید فراوان دارد، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح بتوانیم از دوران کودکی و نوجوانی فرزندان خود را به امر کتابخوانی علاقه مند کنیم و فرهنگ کتابخوانی را در آنها نهادینه سازیم.
وی تاکید کرد: ضرورت دارد که ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه، نسل جوان را با نویسندگان و شاعران برجسته و معاصر کشور نیز آشنا سازیم و کتاب های سودمند را برای مطالعه به آنها معرفی کنیم.
اسماعیلیان از راه اندازی دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهر قم خبر داد و گفت: در سال جاری 90 مربی و تسهیل گر از مرکزهای مختلف شهر مانند کانون های فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کارگاهی آموزشی در این زمینه شرکت کردند.
وی با اشاره به برگزاری این طرح در فصل تابستان گفت: با توجه به تعطیلی مدرسه ها در این فصل، دانش آموزان که مخاطب اصلی در اجرای این طرح بودند، از دست ما خارج شدند و از میان 90 مربی آموزش دیده، 40 مربی توانستند باشگاه خود را در این زمینه فعال کنند.
اسماعیلیان افزود: برای سال های آتی باید این طرح در زمانی شروع شود که برگزاری آن هم زمان با فصل تابستان و تعطیلی مدارس نباشد، تا بتوانیم دانش آموزان را در این مساله بیشتر فعال کنیم و مشارکت دهیم.
نخستین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کشور، سال گذشته با شرکت 15 شهر از استان های مختلف کشور برگزار شد و در سال جاری، بیش از 100 شهر کشور از جمله شهر قم داوطلب برگزاری این جام شدند.
در شهر قم، در همین زمینه کارگاه آموزشی برای آموزش مربیان با شرکت 90 تَن از مربیان در اردیبهشت ماه امسال در تالار مرکزی شهر به مدت 2 روز برگزار شد و از این تعداد، 40 مربی توانستند که باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان را در شهر قم تشکیل دهند و در این جام شرکت کنند.
در پایان این آیین که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شماره 8 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان نرگس واقع در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد، از سه باشگاه برتر شهر قم در این جام به نام های «همسفران کتاب»، «فکر و خیال» و «نرگس» و نیز تعدادی از کودکان و نوجوانان فعال و برتر شرکت کننده در این جام تقدیر شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برگزاری جام مذکور می توانند به پایگاه اطلاع رسانی «شبکه ترویج کتابخوانی ایران» (جام باشگاه‌ های کتابخوانی کودک و نوجوان) به نشانی اینترنتی http://bookpromotion.ir مراجعه کنند.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com