کد خبر ۴۹۷۳۸ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۶

آیت الله مصباح یزدی: بسیج یکی از اصلی ترین شاخه های درخت اسلام است

قم – ایرنا – رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بسیج را یکی از اصلی ترین شاخه های درخت اسلام دانست و گفت: باید برای ایفای بهتر نقش بسیج در جامعه، جایگاه بسیج را شناخت و بر اساس این جایگاه و ظرفیت برنامه ریزی لازم را انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی روز پنجشنبه در دیدار سردار غلامحسین غیب پرور و جمعی از مسئولان بسیج با تاکید بر این که تقویت بسیج با امتیازهای مادی نه تنها سودی ندارد که گاه ضرر هم دارد خاطرنشان کرد: بسیج واسط میان پیامبر(ص) و ولی جامعه با مردم است که باید به واسطه انگیزه قوی تر، شور و نشاط بالاتر و مشارکت بیشتر در همبستگی های اجتماعی، معارف را از امام جامعه دریافت کرده و در جامعه انتشار دهد.
وی بسیج را میراث امام امت و از افتخارات امام خمینی (ره) دانست و افزود: پیروزی هایی خداوند متعال نصیب ما فرمود که هیچ فردی آن را تصور و باور نمی کرد و ما این پیروزی با این گستردگی و عظمت را مدیون بسیج می دانیم.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد شبهه در بین نوجوانان گفت: باید تئوری های ولایت فقیه و حکومت اسلامی را در جامعه تبیین نمود تا دشمن نتواند این سرمایه ها را در معرض خطر قرار دهد تا مبادا یک معلم یا استاد در مدرسه، دانشگاه یا حتی حوزه، فکر جوانان را خراب کند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: ایمان الهی نسخه ای است که در هیچ یک از علوم بشری نگنجیده و وجود ندارد و این ایمان و اعتقاد است که موجب آرامش و صبر در اوج بلایا و سختی ها می شود.
وی با تاکید بر ضروریت و اهمیت کار فرهنگی در کشور افزود: ایمان، معرفت و شناخت منشاء همه مسائل است و برای اصلاح آسیب های جامعه باید فرهنگ قرآن را در جامعه ترویج داد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com